Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknade typsnitt i Keynote

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag öppnar presentationer jag skapat i Keynote klagar det på att vissa typsnitt saknas, bla Gill Sans. Jag har tagit bort dessa från systemet, och de är hur som helst inte använda i presentationen.

Finns det något sätt att slippa den där påminnelsen? Sök och ersätt för typsnitt verkar inte finnas...

/Michael

Visserligen skall inte Gill Sans krävas av systemet (se denna tråd) men gissningsvis använder Keynote sig av detta typsniyy i sina mallar - med följd att det alltid måste vara installerat. Keynote kan ju inte veta när du får får dig att byta utseende, och måste därför alltid vara "beredd". Att helt enkelt lägga tillbaka typsnittet (vilket väl inte är hela världen?) bör lösa problemet.

Detta retar mig också. Varför ska jag acceptera att någon annan bestämmer vad som ska finnas installerat i min dator?

Jag vill få frågan; "Vill Du ersätta xxxxx.ttf i mallen med något av de typsnitt Du har installerade?" så att jag globalt kan ersätta ett i mitt tycke sk-tfult snitt, med det substitut jag tycker är snyggare. Jag har skickat synpunkter på detta till Apple, men det är som att p-ss- på en sten - den blir blöt - men sen då?

• Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-27 00:32
Ursprungligen av leonardo:

Detta retar mig också. Varför ska jag acceptera att någon annan bestämmer vad som ska finnas installerat i min dator?

Jag vill få frågan; "Vill Du ersätta xxxxx.ttf i mallen med något av de typsnitt Du har installerade?" så att jag globalt kan ersätta ett i mitt tycke sk-tfult snitt, med det substitut jag tycker är snyggare. Jag har skickat synpunkter på detta till Apple, men det är som att p-ss- på en sten - den blir blöt - men sen då?

Jag har exakt samma klagomål.
Tycker det borde vara samma som för övriga programvaror som inte tjatar om onödiga inläggningar av fonter jag egentligen vill slippa ha på burken.

1
Bevaka tråden