Hej,
Jag arbetar sedan en tid på en Powermac med följande prestanda: Dual 2,7Ghz, 3GB RAM, ATI Radeon 9650(256MB), 500GB HD.
Trots en väldigt kraftfull maskin så har jag uppenbara prestandaproblem, huvudsakligen i Photoshop. Redan vid arbete med förhållandevis små filer så snurrar färgsnurran igång och orsakar väntetider på 10-20 sekunder vid enkla ingrepp(uppdatering av textstycken, lagerhantering m.m.).
Jag har nyligen uppdaterat maskinen med två stycken 1GB-minnen ifrån Kingston. Maskinen verkar ha accepterat dessa, och jag har inte noterat några uppenbara problem efter installationen. Jag använder två hårddiskar, och har därför min andra som "Scratch"-disk. Jag har vidare tilldelat 70% av det totala RAM-minnet till Photoshop.
Vad kan problemen tänkas bero på? Jag har ett stort antal typsnitt installerade. Kan detta orsaka prestandaproblem efter att dessa laddats in vid uppstart av Photoshop? Hur är det med mängden virtuellt minne? Går detta att påverka/öka på något sätt, och isåfall hur?
Jag har också gjort prestandatester Cocoabench(1.2) med ett totalresultat på 41-42(med ett par mindre krävande program igång + Firefox), vilket är väldigt bra om jag förstått det rätt.
Tacksam för hjälp!