Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, min skärm slocknade - igen!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-16 13:05

Hjälp! Min skärm slocknade. Säg att det är nått mjukvaruknas som kan fixas med ett enkelt kommando i terminalen....

iBook g4 1.2

Ursprungligen av pgjores:

Hjälp! Min skärm slocknade. Säg att det är nått mjukvaruknas som kan fixas med ett enkelt kommando i terminalen....

iBook g4 1.2

Blir lättare att svara om du beskriver problemet lite mer ingående.

Tyvärr, ditt logikkort är dött. Samma sak hände för mig. Blir till att lämna in och få logikkortet bytt är jag rädd. tål att påpekas att samma sak hände 3ggr i rad för mig. Tillslut snackade jag med kundtjänst och fick en PowerBook istället. Som plåster på såren att den gick sönder hela tiden. iBook är enligt mig inte längre kvalitet. Satsar heller några 1000:- lappar mer för att få en PowerBook.

Så ring nu din lokala Apple tekniker och säg att logikkortet är dött. Så får han beställa hem ett nytt. Alt så ringer du till AppleCare också och rapporterar felet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-17 15:41

Tack för svar! Om det är logiken så är det f***imej 3:e gången på en iBook för min del oxå! Ska ringa o vara arg imorgon.

Då kan du kräva en ny iBook alt pengarna tillbaka. Enligt konsumentköplagen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-18 16:25
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Då kan du kräva en ny iBook alt pengarna tillbaka. Enligt konsumentköplagen.

Vad gäller då? Asså jag har ägt sammanlagt 3 iBooks. På den andra iBooken gick logiken sönder, och var inne på reparation 2 gånger för det. och sen min tredje som jag införskaffades i julas där (antagligen) logiken krashat också.

Är det ett kejs för reklamation då, när man köpt två produkter med återkommande fel?
(vill oxå ha PB;-)

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-07-18 16:32

Vad gäller då? Asså jag har ägt sammanlagt 3 iBooks. På den andra iBooken gick logiken sönder, och var inne på reparation 2 gånger för det. och sen min tredje som jag införskaffades i julas där (antagligen) logiken krashat också.

Är det ett kejs för reklamation då, när man köpt två produkter med återkommande fel?
(vill oxå ha PB;-)

Det måste nog vara samma produkt (köp).

Om felet i detta fal gäller ett nytt köp är det rimligtvis skiljt från de andra köpen. Då har Apple möjlighet att försöka rätta till felet innan du får häva köpet. Hade det däremot varit ett köp där du fått ny iBook hela tiden hade du däremot haft möjlighet att häva köpet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-29 16:45

(vill oxå ha PB;-)

Jag är just nu inne i fajt med Apple kundtjänst ang. reklamation av min 1.5 år gamla iBook G4 där logikkortet dött för andra gången. Det gick inte att få igenom en reklamation över telefon men jag har faxat in en skriftlig och hoppas på den.

Jag fick igenom reparation utöver garanti senast så jag tycker det borde gå den här gången med.

Som plåster på såren har jag dock köpt en pb12" men det är irriterande att apple inte tar ansvar för de extremt dåliga logikkorten i iBook G4.

/Kalle

Ursprungligen av kalleh:

Jag är just nu inne i fajt med Apple kundtjänst ang. reklamation av min 1.5 år gamla iBook G4 där logikkortet dött för andra gången. Det gick inte att få igenom en reklamation över telefon men jag har faxat in en skriftlig och hoppas på den.

Hej! Har samma problem med min iBook, köpt i december 2003, logikkortsproblem konstaterat. Hur gick det med din reklamation? Vilket faxnummer använde du för reklamationen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-18 16:46

Ok... tack för svar!

• Medlem
  • 2005-07-27 11:08

Är det logikkortet som är dött även om skärmen inte slocknar men den låser sig efter någon minut efter uppstart?

Alltså, du får 2 års garanti genom konsumentköplagen. Sen är ju just logikkortet ett erkännt problem.

Jag var bestämd i min ton mot Applecare så jag fick prata med Kundtjänst. Hade jag varit i din sits så hade jag snackat med dem. För badwill vill ingen ha.

1
Bevaka tråden