Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mozilla och Mac OS X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Mac OS X 10.0.4 och Mac OS 9.1 (International English). Under OS X har jag försökt använda Mozilla 0.9.3 i Carbon-version, men det är helt omöjligt att använda. Den kan knappt rendera sidorna och går oerhört trögt i jämförelse med versionen för Classic. Internet Explorer och OmniWeb fungerar normalt i OS X, medan Mozilla krånglar. Finns det något sätt att lösa problemet på eller måste jag vänta till 10.1?

Min maskin är en G4/450 MP och jag har hört att Mozilla (äldre versioner) haft nätverksproblem på MP-maskiner, men det borde vara löst nu.

Finns det några tips och lösningar som kan förbättra prestandan på surfandet under OS X?

Ladda ned Netscape 6.1 istället, det fungerar som det ska även om det startar lite långsamt. Spana in:
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=11624&db=mac

Det verkar konstigt att du har problem med Mozilla. Hos mig är den klart snabbare än någon annan Carbon-webbläsare. Testa att rensa bort alla Mozilla- och Netscape-preferences som ligger lite här och var i /Library.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-08-27 01:02

Mozilla funkar hur bra som helst på min Pismo (icab är snabbare men har problem med många sidor inkl ssl) men på min G4 mp så går den inte bra alls - beror på buggar i gecko (renderings motorn) men borde snart vara fixat!

Jag misstänker också att problemet beror på att den inte riktigt klarar av att jag använder en MP-maskin. Classic-versionen av Mozilla 0.9.3 fungerar perfekt, så kah är också säker på att det är en bugg som enbart visar sig på G4/450MP, 500MP och 800MP.

Jag får vänta tills Mozilla 0.9.4 och 0.9.5 kommer innan jag testar den i OS X igen.

1
Bevaka tråden