Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD: Kort filmsnutt INNAN menyn visas?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-19 15:51

Jo alltså: Försöker lägga in ett kort filmklipp innan själva menyn kommer fram i iDVD. Går det?

Hej!
Tror att detta ska fungera:
- Klicka på knappen Överblick.
- I överblicksläget dra den film som ska visas innan menyn till den första mappen till vänster. Den har texten: Dra innehållet hit för att automatiskt spela upp när skivan sätts i.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-20 09:43
Ursprungligen av Anders Bengtsson:

Hej!
Tror att detta ska fungera:
- Klicka på knappen Överblick.
- I överblicksläget dra den film som ska visas innan menyn till den första mappen till vänster. Den har texten: Dra innehållet hit för att automatiskt spela upp när skivan sätts i.

Visst funkade det!
Otroligt. Jag t.o.m. satt och glodde på just detta utan att ens testa..... :-\
Tack.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-07-19 22:11

Aha, en sån där film man blir tokig på när man ska titta på DVDn mer än en gång.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-20 10:18
Ursprungligen av memark:

Aha, en sån där film man blir tokig på när man ska titta på DVDn mer än en gång.

Jo, oftast är det en plåga...men det beror nog på vem som ska titta, vad filmsnutten innehåller och hur lång/bra den är.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2005-07-20 10:41

Jag hakar på denna fråga och undrar, kan man få bort menyn helt ? Jag vill att filmen ska gå igång direkt utan meny, alternativt skapa en egen meny (alltså en annan meny än den mallarna erbjuder)...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-20 13:29
Ursprungligen av bodo:

Jag hakar på denna fråga och undrar, kan man få bort menyn helt ? Jag vill att filmen ska gå igång direkt utan meny, alternativt skapa en egen meny (alltså en annan meny än den mallarna erbjuder)...

Funkar inte detsamma där? Bara dra ett iMovieProject in i samma mapp? Om inte, gör en Full Quality quicktime-film av din film och dra in den i mappen. Då borde det funka....

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-07-31 09:17

Om man vill och har tid så kan man lära sig grunderna i DVD studio pro på bara 15-20 timmar (om man e helt grön).
Där kan man göra MYCKET mer än i iDVD.

dodo

1
Bevaka tråden