Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kartprogram?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är intresserad av att höra om det är någon här som har erfarenhet eller kan tipsa om program i stil med ERDAS imagine till OS X

Ärligt talat har jag inte koll på alls vad du är ute efter, men har du tittat på qgis?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-01 17:22

En förklaring på vad det är för program du är ute fetr kanske skulle vara bra?
Kart som i "karta", "äppelkart", "go-cart" eller "shoppingcart"?

Ursprungligen av Danne V:

En förklaring på vad det är för program du är ute fetr kanske skulle vara bra?
Kart som i "karta", "äppelkart", "go-cart" eller "shoppingcart"?

Det tyckte jag framgick oerhört tydligt genom att hänvisa till ERDAS Imagine, men det var tydligen inte nog tydligt :rolleyes:

Ursprungligen av Håkan A:

Det tyckte jag framgick oerhört tydligt genom att hänvisa till ERDAS Imagine, men det var tydligen inte nog tydligt :rolleyes:

Nej, om man som jag inte vet exakt vilka funktioner du är ute efter. Jag gissade iaf att det var ett GIS-program du ville ha, stämmer det? För du menar väl inte att jag ska börja söka på goggle och hita detta program och börja läsa dess specifikiationer?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-02 08:54

Jodå - du var kristallklar om man vet vad ERDAS är för program, annars inte alls. Och eftersom det kanske finns folk som känner till nåt annat "kart" program, men som inte har en aning om vad "ERDAS" är, och inte har den minsta lust att börja leta för att ta reda på det bara för att du inte orkar förklara, så får du bara sämre respons.

"Som man frågar får man svar" heter det.

Men det ju naturligtvis upp till dig och inget jag ska bry mig om...

Ursprungligen av Danne V:

Jodå - du var kristallklar om man vet vad ERDAS är för program, annars inte alls. Och eftersom det kanske finns folk som känner till nåt annat "kart" program, men som inte har en aning om vad "ERDAS" är, och inte har den minsta lust att börja leta för att ta reda på det bara för att du inte orkar förklara, så får du bara sämre respons.

"Som man frågar får man svar" heter det.

Men det ju naturligtvis upp till dig och inget jag ska bry mig om...

Naturligtvis är det så, dom som har någon koll på GIS program brukar känna till ERDAS, thevil visste precis vad jag var ute efter och svarade därefter.
Behöver du leta efter vad ERDAS är lär du inte heller sitta inne med de svar jag är ute efter, följdaktligen behöver du inte heller bry dig.
Så jag bara undrar varför du ens bemödar dig med att skriva i den här tråden när det verkar som om du inte har något att tillföra?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-02 11:36

Naturligtvis är det så, dom som har någon koll på GIS program brukar känna till ERDAS, thevil visste precis vad jag var ute efter och svarade därefter.
Behöver du leta efter vad ERDAS är lär du inte heller sitta inne med de svar jag är ute efter, följdaktligen behöver du inte heller bry dig.
Så jag bara undrar varför du ens bemödar dig med att skriva i den här tråden när det verkar som om du inte har något att tillföra?

Du var mig en sur och snarstucken jävel.
Jag ber naturligtvis om ursäkt för mitt inlägg, eftersom du inte begrep vad det var jag försökte tillföra.

Ta en titt på GRASS GIS.

Ursprungligen av thevil:

Ta en titt på GRASS GIS.

Tack för ditt svar, har du praktisk erfarenhet av programmet och i så fall vad tycker du om det?

Jag har inget att tillföra men skriver ändå. Hej hopp på er gubbar!

Ursprungligen av Nurell:

Jag har inget att tillföra men skriver ändå. Hej hopp på er gubbar!

abstinent eller?

Får tuppjuck snart.

1
Bevaka tråden