Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kraschar ibland

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sen i söndags har Safari börjat krascha superofta. jag märker inget mönster och i söndags kraschade lite andra program också, men de tycks ha lugnat ner sig och håller sig stabila nu. Men Safari kraschar hela tiden. Restart hjälper och kraschloggen säger ingenting. Jag testade nyss att resetta pramet men det hjälpte inte. I söndags hade jag också en Kernel Panic, men problemet fanns innan det. Jag har även testat att reparera behörigheterna på skivan, men det hjälpte inte heller.

Egentligen händer det inte så ofta att det inte går att använda Safari, men det är irriterande att jag inte kan lita på det och jag är samtidigt rädd att det är nåt större fel på datorn. Tidigare kraschade det kanske en eller två gånger i månaden när jag gjorde nåt jobbigt (som att kolla på en MPG-film), men nu kan det hänga sig när jag postar ett meddelande på ett forum eller bara när jag klickar på en länk. Flera gånger om dagen, möjligen (bokstavligt talat) stup i kvarten.

Nån som har nån aning?

Det har alltså inte långsamt trappats upp utan helt plötsligt började det hänga sig hela tiden. Det är lite mer sällan nu än i söndags, men fortfarande galet instabilt.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2005-08-01 22:08

Safari kraschar ibland

Har den senaste tiden upplevt att Safari kraschar lite då och då. Eller snarare bara avslutar sig utan att meddela sig på något sätt (ingen "rapportera bugg till Apple"-ruta alltså). Har försökt komma på någon gemensam nämnare för när det skett, men inte kommit på något.

Skulle kunna vara efter 10.4.2.-uppdateringen, men är inte säker. Någon som upplever samma sak eller har någon idé på vad det kan vara?

ja för mig avslutas program lite här och där och lite då och nu. Jag hoppas mycket på att 10.4.3 ska frälsa mig från detta eviga tjyvstoppande.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-02 01:09

10.4.3 skall tydligen sikta sig in på stabitilitet om jag läst rätt. Det går ju inte heller att göra ett helt buggfritt program, helt omöjligt liksom. Finns alltid någonting nytt som kan krångla. Utvecklingen går framåt hela tiden och vi hinner inte med.

Det var bra gjort.
Jag kan tillägga att jag inte har några problem med Safari.

• Oregistrerad
  • 2005-08-02 14:07

Har inte fått problem med Safari, men Firefox började bete sig konstigt med låsningar och avslut. Detta började med 10.4.2 uppdaterade Firefox med senaste ver. och problemet avtog betydligt. Men såg sedan att flikar finns i Saffari så nu kör jag bara med den.

Har slagit samman två trådar med ganska lika innehåll.

Ursprungligen av leonardo:

Har slagit samman två trådar med ganska lika innehåll.

Fast jag använder 10.3.9

1
Bevaka tråden