Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänger inte av datorn.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-25 09:54

Tjena.

har uppdaterat till 10.4.2, upptäckte att den inte stänger av datorn i menyn. Funkade tidigare.
Några förslag?????

Peace!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-25 11:51

Skumt. Vad för dator och så vidare? Pröva att reparera behörigheter, inte ha USB-hubbar inkopplade och liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-25 13:30

Stäng inte av datorn. Du behöver bara stänga av datorn när du installerar mer minne, PCI-kort osv. Försätt den i vila istället. Men om du verkligen envisas med att stänga av den trycker du på Kontroll-Mata ut och sedan Enter.

  • Medlem
  • 2005-08-01 11:30

Funkar i allafall inte med ctrl+mataut+enter. Stänger inte av den. En annan bugg är att när jag klickar på röd prick stänger safarin ner istället för att ta bort den. En till grej är att safari är på svengelska, skumt. Har kört mac sen 94, har aldrig haft problem för än nu. iMac 800 kör jag 10.4.2.

peace!

Installera ett nytt system istället för att uppgradera. Testa "arkivera och installera."

  • Medlem
  • 2005-08-02 17:04

Från dvd-installeraren? Jag förmodar att man behåller det gamla på sidan om??

Paece

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 00:14

"Arkivera och installera" innebär att ditt nuvarande system arkiveras i en mapp som heter "Tidigare System" och ett helt nytt, tomt system installeras på hårddisken.
Kryssar du dessutom i rutan "Importera användare och inställningar" så kopieras din användarmapp och alla dina inställningar, insticksfiler, etc till det nya systemet.

Alltså: Du får ett rent system som automatiskt görs om för att se ut som ditt gamla.

  • Medlem
  • 2005-08-05 11:26

Tack för tipset, men det blev inte riktigt så. Ngn mapp blev inte till, det såg precis ut som vanligt när jag startade om datorn. Systemet blev 10.4, bakåt alltså. Datorn går alldeles utmärkt nu, var lite seg förut. Den stänger av nu också, men Safari kvarstår med sitt problem att den stänger ner när jag stänger ett fönster. Och törs man gradera upp till 10.4.2????

Peace!

1
Bevaka tråden