Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slö överföring med Adium

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kanske vet varför det går så himla slött för mig att skicka filer över Adium. kommer aldrig upp i mer än 200b/s. Tar ju en hel evighet att skicka en liten bild t.o.m.
Annars så sitter jag på Telia 8000,
PB 1.67, Tiger 10.4.1

Om jag minns rätt så är förklaringen att det finns två typer av filöverföring i msn-protokollet; dels direkt mellan klienterna (snabbt) och dels med omväg via servern (inte så snabbt). Adium stöder endast den senare.

Ursprungligen av Hagelin:

Om jag minns rätt så är förklaringen att det finns två typer av filöverföring i msn-protokollet; dels direkt mellan klienterna (snabbt) och dels med omväg via servern (inte så snabbt). Adium stöder endast den senare.

Stämmer. Det går snabbare via AIM-kontakter i Adium. Ska man skicka till MSN så får man nog ladda ner MSN-originalprogrammet. Men sedan ska man skicka via AIM-kontakter så finns ju iChat som är bättre.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-05 18:02

Får hoppas att Adium-gänget lyckas fixa direktanslutna filöverföringar, jobbigt när det går så slött att skicka filer till sina vänner

Ursprungligen av Zkronk:

Får hoppas att Adium-gänget lyckas fixa direktanslutna filöverföringar, jobbigt när det går så slött att skicka filer till sina vänner

Tror att Adium-gänget förlitar sig på gaim-gänget för dessa funktioner, och gaim-gänget har enligt sin FAQ inga planer på att implementera detta för tillfället...

Det är väl så att det inte är Adium-gängen som ska fixa det, det är gänget bakom libgaim, det underliggande bibliotek som utvecklats av folket bakom Gaim, den populära IM-klienten för Windows.

Jag såg att stöd för filöverföring för ICQ har kommit i senaste libgaim och kommer som jag förstod det att komma i Adium 0.83 som finns i betaversion just nu. (Se mer här.)

1
Bevaka tråden