Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OmniWeb...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-09-04 21:59

...verkar ju funka riktigt,riktigt bra! Känns helt OK att surfa på med Ti/500 och 10.0.4 !

/M

Instämmer helt och hållet... OmniWeb är den bästa browsern som finns tillgänglig OS X. Visst den har lite problem med vissa sidor. men ja... en helt underbar browser med massa vettiga funktioner... En Mac OS X installation utan OmniWeb är inte komplett

Jag gillar hanteringen av bokmärken och "Open link behind this window" är guld. Det borde banne mig gå att ställa in så att det är standard om man högerklickar... Sedan är det skönt att det är ett MacOS X only program så man slipper kompromisser.

Ska bli kul att se hur 4.1 kommer bli.

Fick höra av en bekant att "open link behind window" kommer försvinna till nästa version. Kan ej säga säkert att det är så, men det vore stor skam om det skulle stämma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-09 11:38

"Open link behind this window" är inget soim enbart OmniWeb har, IE har det också, "command+shift-klicka" på en länk så "väcker" du funtionen.

Jag hoppas verkligen att Omniweb *snart* kommer ikapp Netscape 6/Mozilla/IE 5 vad det gäller stöd för standarder...

Själv avvarar jag gärna en och annan standard för att köra omniweb... Låt gå för att Explorer visar det mesta rätt, men hur kul är det på en skala när Explorer orsakar en "kernel trap"? (har iaf hänt mig)

Känns på nåt sätt behagligare att köra cocoa-program, jag litar inte riktigt på carboniserade saker. Det enda är att rättstavningen i amerikanskt os x gör det en smula irriterande att använda 99mac. Nån som vet hur man stänger av den?

1
Bevaka tråden