Postade denna tidigare i "Mac OS 10.4 buggar" diskussionen fast fick inget svar där alls. Så jag testar att starta en ny istället.
Problemet: Kan helt plötsligt inte köra video-chat med AIM klienter vilket jag aldrig hade problem med i panther. har testat både med portarna öppna i brandväggen och ha den helt avstängd (ingen router i modemet) Detta gäller bägge användarna.
Bjuder jag in någon så står det "Starting videochat" och jag ser mig själv. Sedan händer det inget mer. Bjuder AIM-personen in mig står det återigen "Starting Video-chat" i c.a 3 sekunder för att sedan säga att "Video-chat failed since You failed to respond". Det skumma är att det har fungerat 1gång i Tiger. Men sedan aldrig mer.... Audio-chat mellan iChat-kontakter fungerar finfint. och även att överföra filer.
• Har under natten ökat interference robustness och multicast rate på AP:n. Även testat köra utan airport, alltså bara modemet in i datorn.
• Har testat med ny användare (alltså nya .plister osv osv)
• Reset:at OF/PRAM/PMU
• Reparerat behörigheter
• startat om allting som går miljoner gånger
Kör iChat på en PB 867Mhz med 768Mb RAM. iSight med senaste firmwaren. 8Mbit ADSL.
Någon?