Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video-chat med AIM-kontakt fungerar ej i iChat

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Postade denna tidigare i "Mac OS 10.4 buggar" diskussionen fast fick inget svar där alls. Så jag testar att starta en ny istället.

Problemet: Kan helt plötsligt inte köra video-chat med AIM klienter vilket jag aldrig hade problem med i panther. har testat både med portarna öppna i brandväggen och ha den helt avstängd (ingen router i modemet) Detta gäller bägge användarna.

Bjuder jag in någon så står det "Starting videochat" och jag ser mig själv. Sedan händer det inget mer. Bjuder AIM-personen in mig står det återigen "Starting Video-chat" i c.a 3 sekunder för att sedan säga att "Video-chat failed since You failed to respond". Det skumma är att det har fungerat 1gång i Tiger. Men sedan aldrig mer.... Audio-chat mellan iChat-kontakter fungerar finfint. och även att överföra filer.

• Har under natten ökat interference robustness och multicast rate på AP:n. Även testat köra utan airport, alltså bara modemet in i datorn.
• Har testat med ny användare (alltså nya .plister osv osv)
• Reset:at OF/PRAM/PMU
• Reparerat behörigheter
• startat om allting som går miljoner gånger

Kör iChat på en PB 867Mhz med 768Mb RAM. iSight med senaste firmwaren. 8Mbit ADSL.

Någon?

Verkligen ingen som har råkat ut för samma sak som jag?
Eller någon som testat video-chat med AIM-klienter som det fungerar precis som det ska?

När du säger AIM klinter menar du iChat eller standard AIM klienter?
Detta du berättar såg jag även uner Masters Day i Sthlm när detta skulle demonstreras.
Kan det tänkas vara en bugg?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

När du säger AIM klinter menar du iChat eller standard AIM klienter?
Detta du berättar såg jag även uner Masters Day i Sthlm när detta skulle demonstreras.
Kan det tänkas vara en bugg?

Jag kör iChat och min AIM-kontakt kör AOL Instant Messenger på PC Win XP.
Fungerade under Panther finfint, vilket gör det hela ännu mer frustrerande...

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-05-02 10:40
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Jag kör iChat och min AIM-kontakt kör AOL Instant Messenger på PC Win XP.
Fungerade under Panther finfint, vilket gör det hela ännu mer frustrerande...

Fick det aldrig att fungera i panther (fick något felmeddelande i stil med "andra parten upptagen av en annan chat"), men ska testa idag med en kompis. Återkommer med resultat.

Ursprungligen av Robban B:

Återkommer med resultat.

Juste! väntar med spänning!

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-06-03 19:18

Fungerar fortfarande inte...

Ursprungligen av Robban B:

Fungerar fortfarande inte...

Inte här heller. Har fått gå tillbaka till 10.3.9.
Men såg på thinksecret att de har adresserat problemet i kommande 10.4.2 får hoppas att det löser sig då så man kan köra 10.4 igen.

Svarar på min egen fråga om någon är intresserad.
Fick till sist video-chat att fungera mellan 10.4 och Win XP genom att installera Trillian Pro på PC:n.
Kostade iofs mig 25 USD men det var det värt eftersom bilden kan göras större (upp till helskärm) i det programmet och allting fungerade direkt. Inga skumma inställningar eller liknande som min bättre hälft behövde fundera på. Så slutet gott, allting gott.

men, den lösningen suger ju rätt bra alltså. jag sitter här och försöker ha en videochat med en polare, mac till mac, .mac medlemskap till aim medlemskap. det går inte! blir galen.

1
Bevaka tråden