- formica
- Medlem ●
- Stockholm
- 2005-07-21 18:38
Hjälp mig välja 3G mobil!
Står i valet o kvalet mellan följande modeller och abonnemang från Tre. Måste förlänga mitt abonnemang senast 2005-07-31 för att få nedanstående deal. Eller ska jag chansa på att det kommer nya bättre priser i höst med nya telefoner?
Ericsson Z800i
Nokia 6680
Motorola A1000
Mobil ingår vid 12 mån förlängning. Priser exkl moms.
3 Business 500, 199 kr/mån i 6 mån sen 399 kr/mån = 299 kr/mån = 3588 kr
3 Business 1000, 199 kr/mån i 6 mån sen 499 kr/mån = 349 kr/mån = 4188 kr
Mitt största krav är att kunna hantera över 500 kontakter som jag vill synka via med min Mac på ett smidigt o bra sätt, iSync? 3G är inte det primär, tycker det mest är en kul grej med videotelefoni, kolla webben lite för info och hämta kolla ePost någon gång..
Har en Ericsson Z1010 som jag egentligen är mycket nöjd med.. Använder mycket Salling Clicker för att styra iTunes, så det fungerar på nya Z800i. Men kan den läsa PDF, excel och wordfiler? Memory Stick kan fås med högst 1gb och kostar ca 1000 kr exkl moms. Z800i är bara aningens tunnare än Z1010 och fördelen med de andra modellerna är att den är fällbar och skyddar skärmen. De andra modellerna är större och men kanske inte klumpigare (tänker på Nokia 6680). Z800i verkar har bra batteritid och taltid medan Nokia 6680 verkar ha snäppet bättre.. Undrar hur många kontakter denna lur kan ta? Har ännu inte hittat någon lur som kan ta mer än 500 som min Palm Treo..
Nokia har jag egentligen aldrig gillat för deras ologista menyer. Fingrade dock på Nokia 6680 och den verkar ju riktigt bra dock. Är dock rädd att repa skärmen.. Verkar intressant att kunna läsa PDF, excel och wordfiler.. samt att Salling Clicker för att styra iTunes verkar fungera bra på denna modell verkar det som.. Finns det program att köra IM tjänster på denna modell? Kör det på min gamla Palm Treo 600 (ICQ, MSN, Yahoo, iChatt, AIM..). Palmen kommer jag fortfarande ha kvar som 2,5G extralur! Nokia 6680 verkar hyfsat snabb i menyerna trots att jag stör mig lite på menyera, men kan nog leva med det.. Undrar hur många kontakter denna lur kan ta? Har ännu inte hittat någon lur som kan ta mer än 500 kontakter som min Palm Treo.. Kameran verkar bra på denna modell och minneskortet RS-MMC ser jag finns som största på 512mb för nära 400 kr exkl moms. Jämfört med Memorystick för Ericsson så får jag köpa två kort eller vänta på att det kommer RS MMC med 1gb som då borde kosta 700 kr rimligen?
Motorola A1000 vet jag inte så mycket om, har ju min Palm Treo 600 tillsvidare tänkte jag. Väntar på Palm 3G model
Någon som har några invändningar och förslag?