Har sedan ett par månader en 32" LCD från Loewe. Kanonfin svärta, bra bild och inga som helst problem att köra den mot PBn med HDMI. Jag var riktigt osäker på vad man skulle välja när det var dags för ny tv, men denna (Xelos A32) känns som ett riktigt fynd.
Det enda som irriterar mig så här i efterhand är att det visade sig att den, trots att den är DVB-T-förberedd, inte går att använda med Boxerkort. Så min dröm att slippa ha ytterligare en låda i bänken krossades
Nu verkar det som att det finns en hel del bra LCD-skärmar på marknaden. För mig var det viktigt att ha lite "mac-känsla" på grejerna, typ en skön fjärrkontroll, snygga menyer osv... Kan vara värt att tänka på. Min far köpte en Sharp-LCD, också 32" för ett tag sen och packade upp den vidrigaste fjärren jag någonsin sett ur kartongen. Vidare har den menyer i felöversatt svenska som är fullständigt obegripliga och ser ut som f-n. Men bilden är det inget fel på, tror det är samma panel som sitter i min skärm.
Att en TV man köper just nu ska ha HD-möjligheter, vettiga ingångar osv är det väl inget snack om, men passa på att kolla om det inte går att få den med digital-tuner också, och kolla så det verkligen stämmer!