• Medlem
  • Västerås
  • 2005-08-11 17:55

Efter att installerat FlashPlayer 8 (Beta) så greps min PB 550 mhz 1 G, plötsligt av panik och varnade för första gången att jag måste starta om.

Något hände efter att jag kört en Flash demo (8) via Macromedia. Webläsare, Safari.

Men vad hände egentligen?
Till saken hör att detta är den första systemkraschen någonsin under Tiger för mig.

Men nu när jag kört skivkontroll känns det ju rätt tryggt ändå.
Så här sade skivkontroll:

”Reparerar behörigheter för ”Burken”
Bestämmer korrekta filbehörigheter
Fel behörigheter på ./Library/Application Support/Macromedia, ska vara drwxrwxr-x , de är drwxrwxrwx
Ägare och grupp korrigerade på ./Library/Application Support/Macromedia
Behörigheter korrigerade på ./Library/Application Support/Macromedia
Fel användare på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/Info.plist, ska vara 0, användaren är 501
Ägare och grupp korrigerade på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/Info.plist
Behörigheter korrigerade på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/Info.plist
Fel användare på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/MacOS/Flash Player, ska vara 0, användaren är 501
Ägare och grupp korrigerade på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/MacOS/Flash Player
Behörigheter korrigerade på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/MacOS/Flash Player
Fel användare på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/version.plist, ska vara 0, användaren är 501
Ägare och grupp korrigerade på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/version.plist
Behörigheter korrigerade på ./Library/Internet Plug-Ins/Flash Player.plugin/Contents/version.plist
Fel användare på ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt, ska vara 0, användaren är 501
Fel behörigheter på ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt, ska vara -rw-rw-r-- , de är -rw-r--r--
Ägare och grupp korrigerade på ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt
Behörigheter korrigerade på ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt”

Om inte FlashPlayer 8 (beta) fungerar får jag väl byta till version 7 igen.