Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej logga in på backupdisk i 10.4.2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-11 20:19

Har några gånger klonat över mitt system till en andra disk i datorn m h a Carbon Copy Cloner. Idag tänkte jag kolla om det även gick bra att starta på backupdisken, men icke! Kommer något förvånad till inloggningen (som jag som ensam användare har avstängd och inte ska se) och fastnar där då mitt användarnamn och lösenord inte duger.
Tillbaks till ordinare disken, reparerar behörigheter, men inte hjälper det. Testar då att klona med Mimmac istället, men möts av samma resultat. Det har tydligen inte med programmet jag använder för att klona att göra. Vad kan det vara då?
Förslag, ideer?
Dator: G4 2x1,25 system 10.4.2

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-11 20:46

Det kan vara CCC inte anpassad för Tiger.
Version 2.3 gjorde sist okt 2003 !

Jag har inte gjort cloning med min Tiger ännu.
Kanske någon annan gjort det ?

• Oregistrerad
  • 2005-08-11 20:55

CCC ska funka till 10.4.2
Men jag prövade även med Mimmac 1.6

så sent som i går så står det hos Mike Bombich att 2.3 funkar med 10.4.2! kördes äntligen en cloning i går men har inte haft möljigthet än att testa den. jag tror de fixade till något i x.x.2 då det tidigare inte rek. att köra 2.3. han håller på att jobba på en ny.
Annars finns Personal Backup från Intego, kostar dock...
silverkeeper från Lacie - gratis ser bra ut men den snabbaste tycker jag nog är CCC och fixar med klienter...
Annars får man göra så att man installer ett nytt system på extern och sen kör såsom flyttassistenten.
har man sen ett system externt som man får starta upp på så kan man ju köra denna operation så flyttas info också... kanske snabbast då men ingen clooning... kom precis på så jag har inte heller detta testa men det borde funka bra!
hare

1
Bevaka tråden