Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes vägrar starta!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-10 23:58

Försöker starta iTunes men varje gång kommer det upp ett felmeddelande som säger att det inte finns tillräckligt med minne tillgängligt. Låter lite märkligt eftersom jag kan öppna t.ex. stora psd-filer i Photoshop utan problem.

Har en sprillans ny 15" PB med 1 Gb RAM och 40 Gb ledig hårddisk, så minne borde inte vara några problem. Har installerat nya iTunes 4.9 och den funkade så sent som i morse...

Har precis switchat från PC så jag är inte helt hemma i Mac OS X men alla tips är välkomna...

• Medlem
  • 2005-08-11 00:10

Du har startat om datorn och provat igen med samma resultat eller?

• Oregistrerad
  • 2005-08-11 01:11

Sökte runt och hittade vad som är fel. Kör med ShapeShifter som "skinnar" OS X, hade ändrat tillbaka till vanliga Aqua och det gillade inte iTunes. Har hittat en bra tråd om det på http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=350262&pid=586285903&st=0&#entry586285903 så nu håller jag på och fixar till det. Man ska inte krångla för mycket

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-12 12:56

Usch! Skins och liknande ska du verkligen hålla dig borta från. Det slutar aldrig bra. Sista gången jag använde skins var när jag av ren nyfikenhet laddade ner nya knappar till safari. Vad hände? Programmet bytte ut original knapparna mot några äckliga gröna knappar som inte matchade något alls. Sen hade jag ett helvete att försöka få tillbaka original knapparna. Det slutade med att jag fick ladda ner en uppdatering och i paketet kunde jag hitta ett arkiv som jag kunde zippa upp, som jag därefter kunde hitta inuti ett annat paket original ikonerna, som jag därmed kunde byta ut de fula ikonerna inuti Safari.app paketet mot. Inget kul alls.

1
Bevaka tråden