Jag ska komplettera min PC på jobbet med en Mac mini och en KVM-switch. Det verkar dock svårt att hitta en KVM-switch till överkomligt pris som passar till en Mac mini och en PC.
Eftersom jag idag kör tgb och mus med PS/2 och skärm med DVI (och HD15) vore det optimala att kunna ansluta dessa till en KVM-switch som i sin tur ansluter till PCn med PS/2 eller USB och DVI samt till Mac minin med USB och DVI. Skärmen körs i 1600x1200. Efter mycket letande hittade jag denna (läs mer här). Den verkar fungerar som önskat avseendde PS/2 till USB, men kostnaden blir ju 1295 + 2x270 (kablar) = 1835 kr plus frakt. Nån som testat den? Mycket billigare blir det om man kör HD15 (vanlig gammal VGA-kontakt) istället för DVI (se här), men jag kör ju helst DVI.
Alternativt kan man ju skaffa tgb och mus med USB och köra en variant med DVI och USB, men den kombinationen kostar ju nästan som en halv Mac mini (om man räknar in kostnaden för tgb och mus).
Varför är det så dyrt med DVI? Har någon ett bra tips på optimal KVM-switch för Mac mini och PC till bra pris? Eller ska man kompromissa och köra analoga bildsignaler?