Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iBook och fotoredigering?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-08-04 08:51

Jag funderar på att köpa nya Ibook 12" med 1 Gb ram- men har den prestanda och skärm som duger för att kunna redigera bilder i PSE 3.0?

Aldrin

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-04 09:56

"Hur långt är ett snöre?" Allt beror på hur stora krav du har och framför allt hur tunga bilder du ska redigera. Vilken dator som helst klarar småbilder.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-08-04 10:04

Använder en Canon 20D och bilderna ligger på ca 3-4 mb. Inga RAW filer (än så länge).

//Aldrin

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 10:14

Det största problemet skulle jag nog säga är skärmen som inte är toppklass vad gäller färger.

Min gamla iBook (700MHz G3, 640MB RAM) klarar iofs Photoshop CS prestandamässigt, men när man lagt in lite paletter med den skärmupplösningen, får nästan inte bilden plats...

Värre än det är dock att ljusstyrka och färg visuellt är så enormt beroende av betraktningsvinkeln; det är närmast hopplöst att snygga till en bild så att man kan lita på resultatet. Om man fixerar huvudet med nån sorts hållare, möjligen....

• Medlem
  • Täby
  • 2005-08-13 11:28

Tänkte använda Ibooken under ett antal månader för att sedan uppgradera ytterligare (dottern får ta över Ibooken). Tror att det får gå under den perioden.

Aldrin

(Skriver detta på SAS SK 998 10.000 meter ovanför Ulan Bator).

1
Bevaka tråden