Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa egna tangentbordsgenvägar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man skapa egna tangentkombinationer. Skulle vilja ha en enkel kombination för att gå till markerad webadress. Tycks inte finnas om man får tro vad som står i tjänste-menyn för Safari.

Ursprungligen av thevil:

Funkar inte Shift - Kommando - U?

Funkar faktiskt, bortsett från att Operan hoppar igång går till den markerade adressen.

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-15 20:25

hämta ikey tror den kan hjälpa dig

• Oregistrerad
  • 2005-08-15 21:34
Ursprungligen av bruksarn:

Kan man skapa egna tangentkombinationer. Skulle vilja ha en enkel kombination för att gå till markerad webadress. Tycks inte finnas om man får tro vad som står i tjänste-menyn för Safari.

Har du testat den här?

Tack å tack. Nu har jag skapat mig några egna kombinationer för Safari. Funkar ypperligt.

• Oregistrerad
  • 2005-08-15 21:56
Ursprungligen av bruksarn:

Tack å tack. Nu har jag skapat mig några egna kombinationer för Safari. Funkar ypperligt.

Det var så lite så. Förr i tiden hade jag sagt RFM. Har blivit lite snällare på gamla dar..

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-15 22:02

Nån som vet om man kan assign:a Höj/sänk/mute ljud till några andra knappar utan hjälp av tredjeparts-program?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-15 22:05
Ursprungligen av Ricky:

Nån som vet om man kan assign:a Höj/sänk/mute ljud till några andra knappar utan hjälp av tredjeparts-program?

Man kanske kan hacka tangentbordslayoutfilen om man är duktig på sånt. Men varför inte bara använda ett tredjepartsprogram (finns säkert något)?

1
Bevaka tråden