Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie 4 kraschar under export

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter en uppdatering till 10.3.9 samt Quicktime 7, funkar inte iMovie 4 (sista uppdateringen, minns inte numret) riktigt som det skall. Vid export tillbaka till kamera, avbryts det alltid efter ett tag. Har provat med ny FW-kabel och andra kameror. Känner ngn igen sig?

Hej!
Har samma problem! Jag försökte även importera imovieprojekten till final cut express HD för att exportera dem till kameran den vägen men får ett felmeddelande om att det är fel typ.

Har du hittat någon lösning?

Ursprungligen av Anders Bengtsson:

Hej!
Har samma problem! Jag försökte även importera imovieprojekten till final cut express HD för att exportera dem till kameran den vägen men får ett felmeddelande om att det är fel typ.

Har du hittat någon lösning?

Ingen lösning ännu. Har du samma config som jag nämnde?

Hej!
Ja förutom att jag har Quicktime 6.5.2. Fungerade bra tills jag uppgraderade till 10.3.9. Vore intressant om någon kunde svara på om det fungerar i Tiger?

Jag löste problemet med att exportera imoviefilmen som en quicktimefilm och sedan importera den i Final Cut Express.

Har du testat att reparera behörighetern i Skivverktyg eller, om inte det räcker installera om iMovie. (Det är ofarligt)

Man kan ju även köra DiskWarrior om man har det, fast en ominstallation av iMovie är inte fel.

1
Bevaka tråden