Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mejlprogram till mac med PST-import...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Nu vill jag ha hjälp att lösa detta en gång för alla. Jag har nyligen gått över ifrån PC till Mac och har en PST-fil(.pst) ifrån Outlook som jag vill importera via lämplig e-postklient på Maccen.

Finns det någon e-postklient som direkt kan importera en PST-fil?

Tacksam för all hjälp.

/Marcus

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-17 15:31

Huh?
Är detta en vanlig Photoshop-fil? Eller en sån där "Windows Flow Sheet"?
Vad menar du med "importera direkt" med en e-postklient?
Varför måste det vara en e-postklient över huvud taget?
Det finns fler frågor, men du kan väl förklara närmare vad det är du försöker göra och hur Macen och PC:n är ihopkopplade.

PS: Ojsan. Nu ändrades rubriken och texten plötsligt till "PST".
Vad är det? Är det Outlook-filer som beskrivs överst här: http://filext.com/detaillist.php?extdetail=pst&goButton=Go ?

Vad har du för epostprogram i Macen?

Sör här på forumet, jag har sett flera trådar om samma sak.

Annars kan du sätta upp ett IMAP-konto, skicka över allt från PC:n, logga in med Macen till samma IMAP-konto, och tanka ner allt.

Vad jag vet kan man inte importera .pst till något mailprogram på macen. pst kan ju innehålla mycket mer än bara email, tex uppgifter, kalender, kontakter osv.

Lättast är nog att exportera dina mail till något som går att få in i något mac-program. Jag har inte i huvudet vilken väg som är bäst att gå, men det finns nog mycket info här om hur man flyttar från ett visst PC-program till ett visst Mac-program.

Vad gäller mailen i pst-filen så kan du säkert hitta någonting bra om du Googlar på t.ex.
"pst to mbox"

Kalender, uppgifter och kontakter finns det verktyg för att exportera ut till textfiler av olika format - för import till önskat program.

När jag kommer hem ska jag leta upp vad jag själv gjorde minns inte riktigt just nu...
Jag fick ialla fall till det m.h.a. diverse freeware jag hittade på nätet efter mycket surfande.

Hej,

Det enda jag hittat i forumet är en metod för att mellanlagra mejl och övrigt via Mozilla(import-export och sedan import igen...), vilket känns som en klumpig lösning. Det är mejl, mappar och kontakter(adressbok) det gäller. Kalender och uppgifter kan jag vara utan.

Jag skulle nog helst vilja använda Entourage på maccen, men det är inget krav. Att skicka över alla gamla mejl är ingen lösning som jag ser det...:)

Om du vill använda Entourage så är detta kanske en lösning: PST Import Tool for Entourage 2004 for Mac.

/edit: strunta i det, upptäckte just att jag läste fel, och att den endast importerar från Outlook 2001 för Mac.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-17 17:42

Ja, som jag föreslog då:

1. Skaffa ett IMAP-konto. IMAP är alltså ett system där alla dina mail och mappar ligger på en server nånstans i världen. Ladda upp dina mappar och mail från Outlook på PC:n till kontot. Det finns en del gratisservrar, men då är ofta lagringskapaciteten begränsad till 10Mb eller nåt. Kolla t.ex. här: http://www.fastmail.fm/ eller här http://freemailguide.com/free_pop3_email.html eller här http://www.emailaddresses.com/email_imap.htm eller Googla själv.

2. Starta Macen, koppla upp din epostklient (som jag hoppas hanterar IMAP...) till samma konto och tanka ner hela bibban.

3. Testa ett par dagar så allt funkar med din vanliga POP-mail innan du stänger IMAP-kontot.

4. Skicka mig en tia för tipset.

Ahh...ska testa det. Men, jag behöver snarare ett konto som rymmer 1GB...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 12:03

Tja, kolla in programmet Outlook2Mac, som är en konverterare, som jag använde när jag tömde en arbetsburk till min privata, funkade enkelt.

Kostar nån hundring, men det är det värt. Min maillåda var på 6 GB och den hade inte några problem

/Tangen

Tack. Tack. Tack. Fungerar ypperligt. Det bäst investerade 80 kronorna på länge.

1
Bevaka tråden