Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort Användare/gammal mapp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2005-08-18 16:53

jag har raderat ett par användare som lades upp tillfälligt, nu är de flyttade till user-mappen på min HD, när jag försöker ta bort dessa mappar (som nu inte fyller ngn funktion) står det att jag inte har behörighet.

jag är inloggad som admin...

vad kan jag göra?

villl städa bort dessa två mappar, ser fult ut i min user-mapp

tack på förhand!

• Medlem
  • Härnösand
  • 2005-08-18 21:44

Antingen går du via Äpplemenyn->systeminställningar->Konton och tar bort de överflödiga kontona där (om dem finns där). Eller så startar du /Program/Verktygsprogram/NetInfo-hanterare och går på users och tar bort de felande användarna.

Ursprungligen av Guilty:

jag har raderat ett par användare som lades upp tillfälligt, nu är de flyttade till user-mappen på min HD, när jag försöker ta bort dessa mappar (som nu inte fyller ngn funktion) står det att jag inte har behörighet.

jag är inloggad som admin...

vad kan jag göra?

villl städa bort dessa två mappar, ser fult ut i min user-mapp

tack på förhand!

Har du tagit bort användarna i användarkonfigurationen?

• Medlem
  • Borås
  • 2005-08-19 07:05

ja, o då har det sparats en mapp kvar på HD/users som heter typ "Joe raderat" Joe är användaren... inga filer finns kvar men bara den störande mappen som inte går att radera. Jag vill bara få bort den det har blivit en nagel i ögat!

Ursprungligen av lokedhs:

Har du tagit bort användarna i användarkonfigurationen?

Ursprungligen av Guilty:

ja, o då har det sparats en mapp kvar på HD/users som heter typ "Joe raderat" Joe är användaren... inga filer finns kvar men bara den störande mappen som inte går att radera. Jag vill bara få bort den det har blivit en nagel i ögat!

Du kan ju alltid ta bort dem från terminalen. "sudo rm -fr /Users/namnet".

1
Bevaka tråden