- Henil
- Medlem ●
- Härnösand
Full Throttle
Värst vad alla tjatar om Marathon :). Konstigt att man inte lirat det, det verkar ju finnas till PC åsså. Har inte haft macen länge alls, men PC har jag lirat i mången år. Finns det att ladda hem nåstans? Demo? Blir ju sugen, älskar gamla klassiker, vore ju underbart att få testa en helt osedd
Ooooh, kan det vara detta?
Heroes of might and magic III !!! Grymt bra spel
SKulle vilja hålla med där, vilket jag också kommer göra. Heroes of might and magic 3 är förmodligen det bästa spelet någonsin. Det har passande grafik till övriga detaljer i spelet. Det har spelkänsla och det har två expansioner som till och med är roligare än orginalet.
Jag ser tillbaka på den tiden jag la på HOMM 3 som en av de bästa perioderna i mitt liv
Jag har nog haft mest glädje av Age of Empires (både I & II). Därefter kommer SimCity 4.
Bland de enklare "avkopplingsspelen" gillar jag Snood och JewelToy. Tetris och Bombs i äldre versioner var underbara på min gamla PB 145B, och på en gammal Performa 6200 njöt jag nog mest av Bill the Demon.
Hellcats och Marathon är de jag spenderat mest tid på. Hellcats på en LCII med 4 MB RAM det var tider det...
Samma LCII fast med 10 GB RAM och en 30 MHz 030 CPU körde jag Marathon med lägsta upplösningen på allt och den stapplade fram. Jag glömmer alldrig den berusande glädjen första gången jag körde Marathon på min PM 7200/90 plötsligt kunde jag ha allt på max och ändå flöt det på perfekt. Sedan blev det några GB av nedladdade nya nivåer och konverteringar
Guld: Marathon
Silver: Hellcats, sista bra WWII flygsimmen på en Mac undantaget rena online spel, snyft!
Brons: Unreal med Return to NaiPali
Dags att gräva fram en 7600 ur källaren och kolla hur Marathon egentligen var
Marathon. Förstås.
Borde inget hardcorfan kunna göra en Marathon Widget? Det vore grejer!
Vad skulle den ha för funktion då?
Btw, ni känner väl till Macintosh Garden, a site devoted to preserving Macintosh abandonware games.
Flogstaspelet?
Handlar det om ufon som hotar stackars studenter på Sernanders väg eller något dylikt?
Civilization 1 kommer på min första plats
F/A-18 Hornet 2 och Broken Sword 1 ligger också högt upp på listan.
Jag röstar på följande:
Escape Velocity serien
Mars Rising
Deimos Rising
Snood
Mats