Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips för 10.2 -> 10.4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer uppgradera en server i helgen.. 10.2 -> 10.4.. Den kör enbart fildelning. Tänkte testa först med en upgrade, funkar inte de får man väl göra en ren installation.

Några tips i sista minuten?

edit: hjärnsläpp.. servern är en 10.2, inte 10.3 som jag först skrev.

Senast redigerat 2005-08-19 15:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-19 13:26

Kör aldrig upgrade. Jag tycker det är ett 'smutsigt' sätt att underhålla datorer överlag. Datorer finns för vår skull och för att de ska fungera så bra som möjligt, installera från början. En annan sak om man bara ska byta kärna eller något, men om du ska gå från Panther till Tiger, rekommenderar jag dig att installera om maskinen helt.

Jag har egentligen samma inställning, men fungerar de så spar de rätt många timmars jobb...

Heh...överdrivet tycker jag , både min dator och min fars dator har hängt med sedan 10.1 "upgrade" vägen till Tiger utan ett ynka problem....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-19 14:13
Ursprungligen av lilledanne:

Heh...överdrivet tycker jag , både min dator och min fars dator har hängt med sedan 10.1 "upgrade" vägen till Tiger utan ett ynka problem....

Då kan du inte köra Jornalförande filsystem, alltså..?

Jag tycker att det är lamt bara. Finns ingen anledning att inte installera om den cleant. Tid är ingen ursäkt.

Inget ont om dig personligen, Lilledanne, jag har bara det här som en princip och jag har per definition aldrig problem med datorer. Någonsin.

1
Bevaka tråden