Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Totalstopp två gånger...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick två totalhäng på 10 minuter häromdagen när jag höll på med nåt så pass enkelt som att importera CD-spårsnamn i iTunes?! Nåt jag trodde var förunnat användare av gamla MacOS och äldre varianter av Windows. Stod nåt om panic i loggen jag skickade till Apple. Men totalstopp ska väl inte hända i "världens bästa OS"? Och jag som just skrivit här om hur bra Tiger funkar...

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-22 14:05

Kernel Panic?

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-22 14:11

Kernel Panic inträffar oftast när det är något hårdvarufel, som i detta fallet verkar vara CD skivan?
Operativsystemet kan inte rå för att hårdvaran inte fungerar som den ska...

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-22 14:13
Ursprungligen av Ricky:

Underbar kommentar! Den ska jag citera!

Ursprungligen av Ricky:

Kernel Panic inträffar oftast när det är något hårdvarufel, som i detta fallet verkar vara CD skivan?

Nja, hade ingen CD-skiva i utan använde funktionen i iTunes att importera låtnamn från en databas för CD-skivor nånstans på nätet...

Full hårddisk?

Ursprungligen av Andersson:

Full hårddisk?

Just iTunes verkar vara lite kinkigt när diskutrymmet är knappt. Jag hade förut mitt musikbibliotek på en extern disk som var nära på full och iTunes hängde sig, krachade och bar sig åt. Efter att ha flyttat om så att iTunes får lite mer utrymme funkar det igen.

Ursprungligen av Andersson:

Full hårddisk?

Näe, min andra-disk (ursprungliga 160-gigaren) är full till 89%. Felet uppstod på samma ställe båda gångerna, just när en skylt med "frågar databasen" var framme. Och inte bara iTunes slutar att funka, datorn blir komplett okontaktbar.

Märkligt förresten att man inte kan importera låtnamn om en CD är importerad i okomprimerat wave-format, en sån här skylt kommer upp:

1
Bevaka tråden