Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger har fortfarande för många buggar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag kört Tiger sedan det kom ut. De första månaderna var jag ok med att många program buggade ur för jag visste att det skulle komma uppdateringar etc etc. Men alltså, det håller fortfarande på, mail (framförallt), safari, final cut, det spelar ingen roll. Och jag har en grym Mac! Någon annan som är ruskigt trött på Tiger? Jag tycker det är skit. Ska gå tillbaka till Panther.

Tiger ÄR stabilt så länge man har bra RAM-minnen och inga "defekta" fonter i macen.

defekta fonter? vad menar du?

Ursprungligen av anders gbg:

defekta fonter? vad menar du?

Vissa fonter kan vara inkompatibla eller något skadade vilket kan sänka vissa program. Har du installerat några nya fonter på sistone? Hur mycket minne har du? Tiger är ännu mer minneshungrigt än Panther.

inga fonter installerade, 1 gb i minne på en 17" powerbook

inga fonter installerade, 1 gb i minne på en 17" powerbook

Inget nyinstallerat program på sistone ? Vissa program lägger in fonter själva.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-25 13:21

Mac OS X 10.4 är otroligt stabilt och bra. Har inga krascher alls. Hur installerade du tiger? Uppgraderade du eller arkiv o installera eller formatera och installera fräscht?

• Medlem
  • 2005-08-25 14:12

Det måste nästan vara nåt annat fel på din dator eller ditt system. Eftersom de allra flesta verkar mycket nöjda kanske felet ligger hos dig snarare än i Cupertino. (Jag menar inte hos dig personligen, och jag är helt utan ironi eller sarkasm.)

tigern varnar ju om man försöker installera skadade typsnitt.

Nu har jag kört Tiger sedan det kom ut. De första månaderna var jag ok med att många program buggade ur för jag visste att det skulle komma uppdateringar etc etc. Men alltså, det håller fortfarande på, mail (framförallt), safari, final cut, det spelar ingen roll. Och jag har en grym Mac! Någon annan som är ruskigt trött på Tiger? Jag tycker det är skit. Ska gå tillbaka till Panther.

Hur installerade du Tiger? Uppgradering eller från scratch med formatering?

Jag installerade med uppgradering både på jobbet och hemma och båda systemen blev sjukt trista med mycket strul. Har formaterat om och börjat på ny kula nu och det blev skillnad det.

• Medlem
  • 2005-08-25 16:09

Jag har uppgradetar med installera och arkivera på två burkar utan problem.

Ursprungligen av Baron:

Jag har uppgradetar med installera och arkivera på två burkar utan problem.

Samma här, på tre burkar. Noll problem. Firmware på ATI-kortet i min powermac ställde till det lite, men efter en nedgradering och senare uppgradering till en ny version har det varit rock solid. Trots mina billiga piratminnen

jag raderade och installerade tiger från scratch.

(den här tråden har döpts om)

1
Bevaka tråden