ta en titt själv http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_beta1_02.asp finns massor av bilder där. nog för att det var beta, men med alla effekter på åt windows 600 mb ram bara vid uppstart segt på en amd 3000+ med 1500 mb ram med alla effekter alltså. utséendet är som tidigt osx, MYCKET genomskinligt, mycket mer än vad som är snyggt, o sen med färgglada knappar här o var o med mycket effekter. som någon recensent skrev, MS är där apple var för 5 år sen rent designmässigt, ett stadie som apple lämnat för länge sen.
man slipper i och för sig blåskärmar, nu är de röda istället :P:P dock är vista lite stabilare. men gillar du inte xp så tror ja inte att vista är nå för dig heller.
windows 2000 = Windows NT 5.0
windows XP = windows NT 5.1
skulle inte förvåna mig om vista är NT 5.2 eller liknande. nu när de senarelagt det nya filsystemet WinFX, o kommer lansera det senare, ja då äre inte så mycket riktigt stora nyheter, speciellt inte om man tänker på att skarpa versionen inte kommer förän nästa höst, tidigast. WinFX kommer ännu senare. har alltså tagit MS 5 år att utvekla nått som i grunden är mycket likt XP
jag gillar det inte, jag gillar ine xp heller. är så trött på att behöva rena OS:et eller till och med göra en ny ren installation bara för att windows skulle bli rent o snabbt igen, segt som sirap efter 2-3 månader, om man jämför med hur det är nyinstallerat, detta även med 1500 mb ram. windows register har en tendens att alltid klägga igen. uppväxt med mac, dock sittit med PC (före mesta) de senaste 6-7 åren. så nog har jag testat, o det va inget för mig, bytte till OSX o mac för en 2 veckor sen nu, ångrar inte bytet en ända sekund.