Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD region?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går ju att ändra DVD region när man sticker in en DVD. Bara några gånger visserligen sedan låstes regionen - under 9 var det ju bara att kasta Prefs/Inställnings filen så var man på banan igen. Men hur gör man det i X för att få börja om från början?

• Medlem
  • International user
  • 2001-09-28 13:49

Måste man ändra region? Hmm, jag har provat alla möjliga DVDs på mitt 5G64 och den har aldrig frågat...[/LIST][/LIST]

Jag var tvungen o ändra, på första DVDn jag kastade i..

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Det går ju att ändra DVD region när man sticker in en DVD. Bara några gånger visserligen sedan låstes regionen - under 9 var det ju bara att kasta Prefs/Inställnings filen så var man på banan igen. Men hur gör man det i X för att få börja om från början?

Jag har läst att det finns en motsvarande lösning i 10.1, men jag kan inte komma ihåg var jag läste det. Lösningen på problemet lär väl inte vänta på sig.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Pegges:
Jag har läst att det finns en motsvarande lösning i 10.1, men jag kan inte komma ihåg var jag läste det. Lösningen på problemet lär väl inte vänta på sig.

Jag tror man går in i Library-mappen i sin egen hemfolder. Sen trashar man preferencefilen som har DVD i sig. Pref-filer finns fortfarande i OSX, men dom ligger på ett annat ställe

Hoppas det hjälper!

/jonathan swiftfoot

PS. Hur går 10.1 i övrigt? Ska kanske installera det på en Pismo snart. Prestanda? DVD? GUI?

• Medlem
  • International user
  • 2001-09-28 19:56

Det går underbart.

Det innebär alltså att varje användare har 5 byten av DVDregion. Smart Apple.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-01 22:56

Blir det inte hårdvaru låsning av DVD-driven efter x (x=5?) byten? I sådana fall hjälper det ju inte alls att logga in som annan användare/trasha prefs...

Så var det inte under Mac OS 9.x jag vet inte hur det är under X det är därför jag frågar...

Nu har jag en nyinstallerad 10.1 skarp så då ska vi se. Nu får jag bara bestämma mig vad jag vill ha för region när det låser sig.
Om det inte funkar att återställa den.

1
Bevaka tråden