Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nikon Coolpix 7900?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-31 11:11

Hej,
har någon testat Nikon Coolpix 7900?

Mats

Senast redigerat 2005-09-01 12:17
  • Medlem
  • 2005-08-31 12:32

Ändrar rubriken (från "Nikon Coolpix 7900") med hänvisning till detta:

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=75

Mod

Ja det har jag! Jag köpte en för ett par veckor sedan. Jag är nöjd med än så länge. Lite ovan ännu med den snabba responsen som slutaren har. Allt känns så snabbt på den men det beror väl på vad man är van vid.

• Oregistrerad
  • 2005-09-03 10:11
Ursprungligen av Skummi:

Ja det har jag! Jag köpte en för ett par veckor sedan. Jag är nöjd med än så länge. Lite ovan ännu med den snabba responsen som slutaren har. Allt känns så snabbt på den men det beror väl på vad man är van vid.

Att den är snabb kan väl knappast vara något negativt ;), det är ju det alla letar efter. Kollade på en Nikon 5900 (samma kamera fast 5 MP istället för 7 MP). Verkade finnas roliga finesser på den som automatisk borttagning av "red eyes" och en funktion där man kunde ljusa upp dåligt exponerade ytor i bilden som kameran känner av automatiskt.

Är det några funktioner du har fått användning av? berätta gärna hur dom fungerar.

Att jag valde denna kamera beror nog inte så mycket på finesserna, för jag är lat och använder nästan alltid autoläge.
När jag valde Kamera så satte jag upp följande kriterier.
Den skall vara minst så bra som min tidigare kamera.
Den skall använda SD-kort.
Det skall vara ett märke som är välkänt.
Det skall vara ”rätt” storlek. Så det känns bra i handen
Att den blev vald till årets kompaktdigitalkamera av TIPA 2005, påverkade mig också.
Läste lite recensioner, vilka var mest positiva. Jag hittade nästan inga negativa recensioner.

Funktioner som jag upplever att dom är lätta att komma åt, är bländar kompensation, ändra blixtinställning, timerinställning. dessa funktioner som jag använder mest.
Vill man läsa in en kommentar så är det bara att trycka ner slutaren i visningsläget och tala in.
Röda ögon har jag inte fått ännu så jag vet inte om den funktionen är bra.
Jag tycker att jag vill ändra ljusförhållande och andra bildförbättringar på datorn där jag har full bildstorlek.

Jag har i dagarna fått ny firmeware till den och den är skriven både MAC OS och Win.
Uppdatering sker via SD-kortet.
Jag har provat filmläget och det blev bra för att vara en stillbildskamera. Men det är inte något jag prioriterar.

De utskrifter jag provat tycker jag har varit mycket bra. Jag har en Epson stylus photo 1270
Jag upplever att kameran ger mycket detaljrika bilder med bra färger utan utfrätning.

• Oregistrerad
  • 2005-11-16 18:40

Har införskaffat en Coolpix 7900!
Coolpixen fungerar mycket bra!

Jag undrar om nägon har testat "Apple iPod-kamerakontakten" för bildöverföring till iPoden?

1
Bevaka tråden