Hej,
Jag köpte nyligen en Mac Mini och jag rådiggar OSX Tiger, som datorn kom med. Men nu undrar jag om jag kan installera OSX, alltså från installationsskivorna jag fick med Mac Mini, på min gamla G4-burk jag har stående i min studio? Kan jag då behålla och fortfarande använda OS9.2 som redan finns på datorn och som jag främst använder till musikapplikationer eller måste jag välja mellan OSX eller OS9.2? OSX vill jag ha på G4:an för att surfa på, kolla mail, köra iTunes mm mm, dvs inte till musik eftersom jag då måste uppgradera alla musikprogram och pluggar. OS9.2 vill jag använda enbart för musik. Hur går jag tillväga för att installera OSX på G4:an? Jag har två hårddiskar, System och Audio, vilken ska jag välja för OSX isf? Förändrar detta på något sätt prestandan för de musikapplikationer jag använder under OS9, jag har ganska mycket minne på G4:an, 1280 Mb? Om jag nu installerar OSX på datorn, hur väljer jag sedan om jag vill öppna OSX eller OS9.2? Är det bra att säkerhetskopiera alla filer på datorn innan jag installerar OSX? Finns det någon möjlighet att paja datorn, dvs. få den att börja bugga och bli besvärlig, genom att installera OSX?
Är mycket, mycket tacksam för svar!!