Hej,
mitt första inlägg, har suttit med en PB15" nån vecka nu. Jag är switcher och ser mig som ganska avancerad PC-användare, och visst är det en del att oja sig över. Några konkreta saker som jag skulle vilja fråga om:
1. Man kan ju stänga av Caps lock, eller mappa om den till nån annan knapp, t.ex. alt eller ctrl, men finns det något sätt att göra om den till andra knappar, eller knappkombinationer. Jag saknar del-knappen väldigt mycket, och jag tycker det borde gå att ställa in Caps lock att svara mot fn+backspace. Nån som har försökt?
2. När jag håller händerna över högtalarna, så mörknar skärmen. Är det p.g.a. att kylningen försämras, eller finns det någon annan förklaring?
3. Det största problemet hittills är styrplattan. Jag använder sällan knappen, utan klickar på plattan, men innan datorn har förstått att det faktiskt är ett klick och att jag inte vill flytta markören, så har den hoppat en liten bit. Det gör att man ofta klickar vid sidan om när det gäller små ytor, t.ex. det röda stäng-ner-krysset. Botemedel?
4. Sen öppnar inte enter program, utan döper om dem. JAg har läst andra diskussioner om det, men inga lösningar. Finns det någon väg runt detta?
/råddan