Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudprogram som fungerar med FC Express 2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag redigerar i Final Cut Express 2 och skulle vilja exportera ljudspåren till något annat program där man kan bearbeta ljudet på ett mer grundligt sätt (ex. brusreducering) och sedan plocka tillbaka det i FC Express 2. Är det någon som vet om det går och i såna fall kan rekommendera något som är bra och relativt billigt.
Om man uppdaterar till FC Express HD så medföljer programmet Soundtrack. Innehåller det såna funktioner eller är det bara ett musikprogram?

Jag är själv mycket angelägen att få ett svar på denna frågan då jag väntar på FCExpress HD där Soundtrack följer med. Jag kan dock inte hitta info om att man ska kunna editera och fixa ljudet i Soundtrack men i Soundtrack Pro beskrivs möjligheterna som följande......

"Reorder, suspend, modify and delete any edit, effect or process. Quickly identify, preview and fix common audio problems such as background noise, pops, clicks and hum. Stretch audio without affecting pitch."

Hoppas någon kan hjälpa till och klargöra hur det ligger till.

Jag har kollat runt lite mera på nätet och jag tror (är dock inte helt säker) att det är Soundtrack Pro som gäller för att kunna göra det vi söker. Här visar dom lite av ljudediteringen och hur det funkar http://www.apple.com/se/finalcutstudio/soundtrackpro/quicktours/ och det är precis dom bitarna med brusredusering och att klippa bort oönskade ljud jag söker.

Ja, det verkar som Soundtrack Pro är det program som klarar det vi vill ha hjälp med. Tyvärr så verkar FC Express HD inte vara integrerat med Soundtrack Pro vilket innebär att att man inte kan föra över alla ljudspåren separerade och sedan plocka tillbaka dom separerade. Å andra sidan är jag inte säker på att FC Express HD och Soundtrack klarar av det heller.
Du kanske kan testa det när du få hem programvarorna och återkomma. Vore intressant att se om "Keyframes" och andra inställningar följer med.

Har fått dom nu och provat lite. Jag ska uppgradera till Soundtrack PRO så jag får alla grädde funktioner med. Men i övrigt är det inga problem att öppna FCE proj i Soundtrack.

1
Bevaka tråden