Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur klipper man in en sekvens i en annan?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ganska nyligen gått över från Avid till FCP och undrar hur man kan klippa in en sekvens i en annan. T ex om jag har två små filmer (sekvenser) som jag vill a på en och samma sekvens.

Jag får inte med lager när jag gör som ett vanligt klipp.

Mvh martin

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-09-02 22:13

Inte så svårt.
Gör helt enkelt tre timelines. På den ena klipper du den första filmen och på den andra klipper du den andra. Sen drar du bara båda timelinesena till den treje.

/Dodo

jo det har jag lyckats med men jag får ju inte med mig sekvensernas lager till den nya sekvensen.. eller rättare sagt jag måste klicka in mig i klippet för att se dom då den sekvensen öppnas istället..

Finns det något sätt att få över lager och allt in i en ny sekvens ? Jag vill ju fläta samman de båda sekvenserna i den ny och det blir ju svårt när jag inte får tillgång till mina lager.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-09-04 18:51

Ok, jo det e så det funkar i FCP.
din sekvens linkas vidare till den nya sekvensen. Alla ändringar måste göras i den gamla. Du kan lägga in filter på hela den sekvensen, men allt annat måste göras så som du sa. Kilcka på den och pilla där.
Om du vill ha med alla klipp så får du köra old-school och dra en äpple+c och äpple+v. det funkar alltid. Men då är inte klippen linkade mellan dom olika sekvenserna.

/Dodo

1
Bevaka tråden