Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Baldur's Gate 2 utan CD? (lagligt)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Min iBook har en ganska kass CD-läsare. Jag har har plockat upp "Baldur's Gate II - Tales of the Swordcoast" igen, och tänkte spela det. Spelet är installerat (Full install) sedan tidigare, men jag har problem att få igång spelet då den kollar CD. Hälften av gångerna vill det sig inte alls, lite trist att försöka hänge sig åt spelet då det är ca 400 timmar långt och man gärna vill vara säker på att det funkar på slutet...

Göra en image av spel-CD:n verkar inte funka. Copy protection? Är det nån som lyckats ändra ini-filen så CD inte behövs? Andra lösningar eller förslag?

Om du insinuerar vad jag tror, så gäller det inte min situation. Om jag inte köpt den på dyr-Åhléns hade jag faktiskt inte klagat.

Det finns lite workarounds till macosx, men jag har inte lyckats med någon av dem...

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-03 19:48

Gör en image med Toast och montera den med Toast så borde de fungera...

Ursprungligen av Ricky:

Citat:

Min iBook har en ganska kass CD-läsare.

Hmm...

• Oregistrerad
  • 2005-09-04 03:19
Citat:

Citat:

Min iBook har en ganska kass CD-läsare.

Ursprungligen av Andersson:

Hmm...

katt med grodmössa... hmm... the plot thickens.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-04 03:31
Ursprungligen av Andersson:

Hmm...

i Sverige finns många datorer med fungerande CD-läsare!

Jag har kört Baldur's Gate 2 utan skivor. Jag var typ tvungen att mounta fejk-skivor i Toast för att få spelet att tro att skivorna satt i. Då kunde jag mounta alla på en gång och slapp byta skiva (om jag haft dem) men jag var tvungen att göra om det varje gång jag startat om datorn.

1
Bevaka tråden