Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att sortera med taggar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-04 22:04

Jag gillar verkligen hur man kan använda taggar i PSE 3 för att sortera sina bilder. Om jag har förstått det hela rätt så har inte PSE 3 denna funktionalitet i Mac versionen.

Finns det ngt liknande program för Mac där man använder sig av taggar för att sortera sina bilder?

Aldrin

Vet inte riktigt vad taggar innebär men i iPhoto kan du sortera bilderna efter antingen nyckelord eller kommentarer. Har inte använt PSE3 så mycket. I iPhoto sparas nyckelorden, på gott och ont, i en databas som inte "följer med" bilderna när de används i ett annat program.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-09-05 13:24

iView MediaPro verkar vara en poppis programvara med taggningsmöjligheter. Förutom iPhoto självt då.

Graphic Converter sparar IPTC-info "i" bilden

GC verkar ju f.ö. kunna precesi vad som helst bara man läser på ordentligt i manualen. GC är förinstallerat på en del powermacar/PB; annars kan det laddas ner som shareware.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-09-05 14:23

Jag kanske skall klargöra att det är möjligheten att dra en tagg till en bild eller en grupp av bilder som jag gillar. Det gör att sorteringen går riktigt fort. Jag har sett andra program också men där verkar man vara tvungen att skriva in kommentarer för varje bild såsom ett nyckelord.

iView Media Pro har jag kollat och prislappen är kanske aning hög för mina behov (USD 199).

Aldrin

Allt detta som du (Aldrin) skriver att du vill kunna göra är väl/ju görbart i iPhoto (med db-lösning) dvs möjligt att "mass"-tagga bilder. Ännu smidigare blir det om du kompletterar med iPhoto Keyword Tool som är lika gratis som omistligt.

1
Bevaka tråden