Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Valfri placering av program i OSX?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-05 12:22

Hej!

Min programmapp börjar bli överfull. Kan jag gruppera program i undermappar utan att något strular? Jag skulle vilja ha spel i en mapp, webläsare i en annan osv.

//J

• Medlem
  • 2005-09-05 12:27

Jo, men det går väl bra?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-05 12:56

Förr i tiden kunde det börja strula med uppdateringar om man flyttar på programmen, iom att uppdateraren letar efter programmen endast i /Applications.

Men jag tror alltså att det är åtgärdat nu - om det skulle visa sig strula på något sätt är det ju bara att flytta tillbaka allt igen och kanske sortera en mapp med endast alias istället.

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-09-05 13:39

Det smidigaste för att slippa eventuella uppdateringsproblem är att låta apples egna program ligga som dom ligger och flytta över alla tredjepartsprogram i en separat mapp och sedan sortera upp den ytterligare.

Va???

Jag har aldrig överhuvud taget reflekterat över att detta skulle kunna vara ett problem.

Jag grupperade mina program efter eget huvud i undermappar från dag 1 (på gammalt OS9-manér). Jag har kört Panther i 1 1/2 år nu utan skuggan av ett problem. Har aldrig haft några problem med uppdateringar heller (vad jag kan komma ihåg i alla fall).

1
Bevaka tråden