Jag har ett problem och hoppas att någon kan hjälpa mig! Ett av de mest spelade spelen på min dator är StarCraft. Men det upp står ett problem när jag och mina kompisar ska spela, de har pc och jag sitter på en mac. Vi har kopplat ihop oss med hjälp av min AirPort Express och allt verkar funka. Men när vi ska spela så laggar det som in i, och jag misstänker att det är jag som är boven i dramat. Detta gäller även när jag är ute på Battle.net och spelar där funkar det bra om jag spelar mot en person men när det kommer in fler i leken så laggar det så man inte kan spela. Jag vet inte om man kan göra något åt detta. Men jag hoppas någon kan komma med en mirakel kur och hjälpa mig! Jag måste spela StarCraft!
Jag har en fråga till, som kanske inte hör hemma under spelrubriken. Men nätverket med AirPort Express är inte snabbt inte snabbt alls! jag har en iMac G5 och min kompis har en nyare pc latop och när vi ska ladda över filer tillvarandra så kommer vi inte upp i mer än 3kb/sec.. Kan man trimma sin AirPort? För de 54 Mbit/s som apple utlovar existerar inte!