Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal Mac-användare, men ny på 99mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har haft Mac hemma sen min pappa kom hem med en Mac Plus (den första serien, helt monterad i Cupertino och med skaparanas namnteckningar på insidan) och en ImageWriter II för att skriva ut mina alster från MacPaint. Detta var väl 1986.

Sedan dess har jag haft flera modeller från den "dåliga" tiden (Centris, Performa mfl), men är nu på min 3dje powerbook och är mycket nöjd.

Jag har mest hängt på amerikanska Mac-siter, men tycker att kvaliteten och stämningen här på 99mac verkar hög, så jag ville också vara med!

Hej och välkommen!
Har du några amerikanska sajter att rekommendera?

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Hej och välkommen!
Har du några amerikanska sajter att rekommendera?

Jag har väl inga som ni inte redan känner till, men jag brukar hålla mig a jour med macsurfer.com Djupare analyser av sura limeys på theregister.co.uk läser jag via RSS. De har riktigt bra humor tycker jag.

Sen är jag lite förtjust i lowendmac.com när man ska ska kolla upp minneskonfigurationer eller när jag behöver veta vilken PM G4 som är vilken. macfixit.com också en bra resurs.

Något diskussionsforum kan jag nog inte rekommendera. Det är för mycket "first post" och " all your post are belong to us" för min smak.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-09 23:09

Välkolmmen tungsten.

Hejsan tungsten!
Välkommen till ett svenskt macforum.

• Medlem
  • 2005-08-22 17:36

också gammal och ny... kopia på storyn...

Jag skulle kunna ha skrivit den historien själv, jag lärde mig vad formatera betydde när operativet låg tillsammans med programmen på diskett :D.

Har faktiskt legat lågt med att titta på mac communities sen jag pluggade, men tycker att det är dags nu sen jag skrotade min gamla imac tangerine och skaffade en med osx på...

Kul att vara med igen!

Ursprungligen av MEx:

Jag skulle kunna ha skrivit den historien själv, jag lärde mig vad formatera betydde när operativet låg tillsammans med programmen på diskett :D.

Ja, det var tider. Jag kommer ihåg att jag hade en diskett med OS + MacPaint, MacWrite och MacDraw och mina dokument! Sen kom den dagen då den blev full, då körde jag med 2 disketter samtidigt (vi hade lyxat till med extern 800k drive!!). Man hade sina egna disketter, så det var som att ha ett eget konto i OSX egentligen. Man kunde åka hem till någon annan och boota upp med egna skivor.

Ja allt det försvann när hårddiskarna kom....

halloj

Man skulle ju skriva nå't...
Jag fastnade i macträsket -94 tror jag.
På musikhögskolan i Gbg fanns/finns inget annat.
Så jag satt o klickade in noter En efter en i Finale och skrev
cubasearr. o examensjobb på Lc2 o perf.475.
Idag klickar jag färre noter...
G4 hemma, powerbook 1,5 på jobbet o i väntans tider på en personalköpspowerbook hem.
I mitt arbetsrum har 3 av 3 mac. Fler o fler i lärarkåren torskar dit o väljer Imac eller powerbook hem.
Det känns inte som det är så värst udda längre att använda mac... o det är ju Bara roligt!

simma lugnt! / Kristoffer

1
Bevaka tråden