Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toast 7 vill inte bränna, däremot gick Toast 6 perfekt.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello!

Jag har problem med Toast 7. Den bara skakar då jag ska bränna, allt är korrekt. Blank CD, rätt storlek och rätt inställningar för brännaren. Samma inställningar med Toast 6 som jag hade innan fungerar det korrekt. Jag var så sugen på de nya funktionerna så att jag fixade direkt från USA men så kan jag nu inte ens bränna en ynka musikcd. Något nytt som är ändrat eller annat man kan tänka på?

Tacksam för svar!

Samma problem

Jag har en MITSUMI-nånting-brännare och jag har samma problem. Funkar med 6 men inte med 7.

Jag beställde även min ifrån USA på det sättet.
Jag hade exakt samma problem, och vad jag fick göra var att jag fick ta bort preference filerna i $Home/Library/ som hade med Toast 6 att göra. Det verkar som att Toast 6's pref fil kolliderar. Testa att ta bort den(ha inga av program igång samtidigt), och starta upp Toast 7. Starta inte upp Toast 6 igen förrän du har testat, iom att den kommer att återskapa sin egen pref fil.

Kanske kan funka?

har samma problem pref fil bortagning funkar inte .

Ajsing. Har ingen skiva att testa med om det fungerar Ska se om jag löser det! Måste väl komma en uppdatering till Toast 7 snart om det ska vara så här.

Och jepp, jag har en "MITSUMI-nånting-brännare".

Vi får fortsätta forska!

Kan det vara så att ni försöker bränna en CD med låtar ni köpt på iTunes Music store så är det det som är problemet.
Det ligger en spärr i Toast som gör att man inte kan bränna de låtarna.

- Slice -

utveckling av mitt tidigare svar:

Apple ville tydligen att man BARA ska kunna bränna köpt musik direkt från iTunes.
Det var lite snack om det där när Toast skulle släppas att Roxio efter "påtryckningar från Apple" skulle ha blivit tvugna att implementera denna funktion.

- Slice -

I mitt fall så försökte jag inte bränna något som var skyddat. Utan snarare försökte jag bränna ut en databas fil och lite annat roligt. Detta misslyckades, och allt annat jag försökte bränna ut fick sig en skakning.

Det var fan?

Jag vägrar att uppgradera till Toast så långe som det går och kör vidare med 6.0.9 som funkar utmärkt för mig.

- Slice -

  • Medlem
  • 2005-09-09 09:45

Toast 7 fungerar utmärkt, och det är naturligtvis samma version oavsett om man beställt den "direkt från USA" eller någon annanstans ifrån. Däremot finns det en s.k. crack tillgänglig på fildelningsnätverken som leder till just det beteende som beskrivits ovan. Dvs man kommer in i programmet utan att behöva skriva något serienummer, men väl därinne kan man inte bränna några skivor. Nu vet jag inte om herrarna använder denna crack men det låter ju klart misstänkt. Såvitt jag vet har ingen tidigare rapporterat dessa problem med en lagligt köpt version av Toast 7.

1
Bevaka tråden