Jag kör Tiger klient som server. Fungerar prima om man man är beredd att pilla i terminalen lite. Dessutom går det att använda admin-verktygen till OSXServer i viss utsträckning på klienten med.
Det jag kör är Webmin för administration, Apache, MySQL, PHP5, Postfix/uvIMAP/Procmail/PopBeforeSMTP/Spamassassin, Squirrelmail, tnftpd (inbyggda ftp-servern), Terra, och säkert något jag glömt.
Servar ett tiotal webbsajter med medföljande mejl (kanske upp till fem/domän).
Gör man det här så måste man vara medveten om att det tar tid. Otroligt mycket tid om man inte har gjort det tidigare. Att planera, skapa användargrupper, konfigurera alla servrar och mappstrukturer är väldigt tidsödande. Men vill man lära sig så kan det vara värt det. Nästa gång går det snabbare.
Det enda jag kan tänka mig som inte går i klientversionen men i servern är fildelning via AFP till fler än tio användare samtidigt. Men för att köra mail/webb/ftp funkar klienten prima.
Btw, jag kör det hela på en iMac G4/700 med 384MB. Tänkte peta i större HD och mer minne för att få fart på databassvarstiden. 1 sek/sida med Wordpress inkl. översättning med Gettext är lite för segt, tycker jag. Borde lösa sig med mer minne inbillar jag mig.