Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS 10.2 (Jaguar)

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis installerat OS 10.2 på min gamla Powerbook G3/333 med 128 MB RAM.
Vill bara säga att det ROCKAR FETT!!!
Appsen startar otroligt snabbt, snabbare än på min Powerbook G4/555 med 512MB som kör 10.1.4.
Några småfel har man ju stött på, typ stavfel i svenska versionen. Explorer visar inget innehåll, fick installera Netscape.

MUMMA är det enda jag kommer på just nu.

Hmm, såna här trådar är inte så populära här, eftersom det krävs piratkopiering för att få tag i Jaguar. Nåja, jag tog steget upp till OS X (japp, även jag kör numera X! i helgen och på vägen till 10.1.4 så lät jag min iBook 500 provsmaka Jaguar en snabbis och det såg snabbt och fint och lovande ut. Väldigt mycket betaversion, men ändock lovande.

Problemet med Explorer är förövrigt att den laddar Flash plugin:en till varje sida av någon anledning. Går att komma runt genom helskumma ändringar i inställningarna, men det är buggigt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Hmm, såna här trådar är inte så populära här, eftersom det krävs piratkopiering för att få tag i Jaguar.

Nja... krävs väl bara en ADC Select

Ok, men då har man väl i andra sidan skrivit under ett avtal om att Apple har rätt att elda upp ens hus om man ens talar i sömnen om det, är det inte så?

Jajamensan! Och inte bara det. Även din familjs och dina kusiners hus

10.2 är inte tillgänglig för Select-medlemmar ännu. Det är piratkopierade versioner som snurrar på nätet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-21 10:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Per Ejeklint:
10.2 är inte tillgänglig för Select-medlemmar ännu. Det är piratkopierade versioner som snurrar på nätet.

samt de CD som gavs ut på WWDC. Vi utgår härifrån att alla som pratar om detta är medveten om deras avtal dom skrivit med apple och själva fått det när dom var där....

/glemme

kommer 10.2 bli en gratisuppdatering för de som har 10.1.x eller kommer man bli tvungen att betala? Någon som vet?

Jag känner inte till nån som vet, men som det låter på nätet så är det inte helt orimligt att det blir en uppdatering att betala för.

Förmodligen så vet inga fler än närmsta kretsen run t Steve Jobs, alla pratar gärna om att versionsnummret skulle bli 10.2 och då bli gratis men lika många tror även på att den ska heta 10.5 och kommer att kosta X kronor... så tills hösten får vi nog nöja oss med att sitta och gissa. Men men... sommaren är här och då är det roligare att äta glass samt titta på vackra damer...

Versionen heter i alla fall 10.2 om man kollar i Apple System Profiler. 10.2 (6C35)

Två bra småsaker i Jaguar:

Man kan välja att ha olika inställningar för Strömsparare för nätsladd resp. batteri (om man har en bärbar, doh). Gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att 10.1.4 inte hade detta...

En ny skärmsläckare som heter Flurry eller nåt liknande, klart cool!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-21 16:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:En ny skärmsläckare som heter Flurry eller nåt liknande, klart cool!

Hmmm, sedan när började Apple skicka med shareware-skärmsläckare med systemet?
För det är ju vad Flurry är.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-05-21 17:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:
kommer 10.2 bli en gratisuppdatering för de som har 10.1.x eller kommer man bli tvungen att betala? Någon som vet?

På presskonferensen för XServe så sa herr Jobs att uppgraderingen till OSX Server 10.2 skulle kosta pengar. Förmodligen gäller det även klientversionen...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Acke:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:En ny skärmsläckare som heter Flurry eller nåt liknande, klart cool!

Hmmm, sedan när började Apple skicka med shareware-skärmsläckare med systemet?
För det är ju vad Flurry är.

Såhär ser det ut:

Förresten så har Think Secret lagt ut sin fjärde artikel i sin serie om Jaguar. Massa skärmdumpar. Där hävdas också att Watson inte har nåt att göra med Jaguar.

Läs här: http://www.thinksecret.com/features/jaguarotherapps/

[ 21 Maj 2002, 17:11: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

1
Bevaka tråden