Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur läsa PC-delen av hybrid-CD på Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En PC-formaterad CD kan man ju utan problem läsa i med en Mac, men hur gör man för att läsa den PC-formaterade delen av en Mac/Pc-hybrid-CD.

Jag har använt Virtual PC för att komma åt PC-delen, och det fungerar bra, men finns det inget enklare sätt så man slipper slå igång VPC.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-12 08:12

Båda volymerna borde komma upp på skrivbordet?

Det gör den inte!

Så här är det. Min son har ett gammalt CD-spel där skivan börjar bli lite för repig och jag vill rädda den innan det är för sent. Skivan går inte att kopiera rakt av, det kanske är nåt kopieringsskydd, och gör jag en skivavbild får jag ju bara med Mac-delen.

Om jag kan läsa PC-delen så kanske det går att återskapa en komplett skiva.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-12 08:54

Om du går in i Skivverktyg borde du se alla enheter, även de som inte är monterade. Genom att göra en skivavbild av själva enheten istf bara en av volymerna, tror jag att du skulle få med allt. Alltså - markera CD-enheten i listan och klicka på Ny avbild.

Har du Toast? Isf kommer allt med när du väljer "Copy"-alternativet i det programmet. Fast det var kanske det som du menade inte fungerade ...

Jag testar det när jag kommer hem, tack!

1
Bevaka tråden