- Kristofer
- Medlem ●
- Växjö
Efter bara några veckor är redan de flesta dashboardsajter helt hopplösa. Man får vada genom oändligt med widgetar som visar busstidtabeller, teveprogram, gula sidor för allt annat än Sverige. Det måste till en sortering efter länder men det kommer väl när det fyllts på ännu mer kanske. Jag ser verkligen fram emot det här initiativet.
Det måste till en bra sök-funktion på dashboardsidorna! Tycker upplägget på dashboardwidgets är puckat (eller är det jag som inte letat ordentligt?). Förstår inte ens om man väljer kategori om dem då ligger i tidsordning eller inte. Tycker ibland att de gör det, ibland inte.
Ursäkta om det är off-topic, men jag har en liten önske-widget; NBA-widgeten. Den skulle ladda ner de senaste matchresultaten från nattens nba-matcher, med gott om fin statistik att plöja igenom. Finns det redan någon, eller är nån sugen på att snickra ihop en i detta basketförsummande land?
Hejsan!
Tänkte bara se hur det går för er, väntar med spänning på denna sida.
Nu var det många dagar sedan vi fick en rapport om hur det går med sidan? Jag och säkert flera är nyfikna.
Keep up the good works
Tyvärr har arbetet gått lite trögt på sista tiden och just nu så händer det inte så mycket. Vi har inte fått en färdig "html-layout" av designen än. Men vi har tagit kontakt med en ny person som förhoppningsvis kan hjälpa till så allt blir klart
är planerna på is?
Det upplägget vi först tänkt oss (portalliknande system, egenbyggt av några frivilliga) visade sig inte fungera. Jag funderar på en enklare lösning nu. Kanske mer som macfebers upplägg.
En WordPress-blog med filuppladdning tillåten borde fungera.
Jag har pillat med webdesign och sådant i 5 år snart. Vet dock inte hur man gör det till en widget, haha!
Börja med att titta på:
http://developer.apple.com/documentation/AppleApplications/Conceptual/Dashboard_Tutorial/
Det ger en bra start.
Hur går det med sajten? Jag kan tänka mig att hjälpa till. Sitter med en hel del dötid på kontoret nu under semestern..
kan stå till tjänst med i princip allting, grafik, html, javascript och eventuellt det dynamiska också..
men det beror på var sidan skall hostas.. jag kan eventuellt hosta den på någon av våra servrar och isåfall kan jag bygga allting..
tid har jag iallfall just nu. Idékläckarn kan väl höra av sig till mig..