Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.1 för nedladdning

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom 10.1 är gratis och bara fungerar om man har OS X installerat borde väl inte Apple misstycka om man lägger upp "skivavbildningar" på nätet?

Men var hittar man dem???

Jag är trött på att leta på Carracho och alltid få avbrutna nedladdningar! Dessutom har jag ingen lust att vänta på att cd-skivorna kommer med posten. De 200 kronorna må så vara, men jag är otålig!

[ 30-09-2001: Meddelandet ändrat av: Hampus ]

Man kan inte hitta nåt som inte finns
Det finns inte nån som har den kapasität man tränger för att lägga ut en uppdatering på 626 meg som alla vil ha

Jag kan tänka mig att hosta uppgraderingen ett par dagar, måste bara lösa en sak vad gäller servern. Återkommer med länk, om det löste sig.

Jag har lyckats få tag på den i alla fall. Och den är mycket riktigt på 626 Mb...och inte som på den första "GM:n" som dök upp.

Fast om du lägger upp 626Mb versionen bryter du nog de flesta (c) regler som finns.

Eftersom det är en komplett OSX 10.1 o inte en uppdatering från 10.0.x till 10.1.

Så jag skulle iaf låta bli.

Du kan ju prova här, på Apples japanska hemsida.
Mac OS X v10.1 Instant Up-To-Date

Skulle bara säga att jag hämtade min uppdatering till 10.1 hos Trifoliumdata i Göteborg. Dom öppnade klocka 08:00 och då var vi faktiskt bara 2 personer som köade. Allt ligger i en snygg förpackning och det var bara att klippa av ena delen av uppdateringspappret som följde med 10.0 (Trifolium fick sina uppdateringar i fredags).

- Olle -

Är det en komplett 10.1 eller bara en update ?

Samma fråga om 9.2.1...

Viktigt då jag har en quicksilver som jag vill köra engelskt OS på. Men min 9.1 går ju inte att använda där =(

Så här står det på mina CDs:

Mac OS X Upgrade CD Requires Mac OS X

Mac OS 9 Mac OS 9.2.1 Update CD

Prova gärna oxo.. boota från dom o se vad som sägs då

Isåfall är det ju hyfsat meningslöst för min del o traska iväg o fixa skivorna.

Har 10.1 komplett på en cd men behöver extremt mycket en 9.2.1 Z-1 full install som jag kan boota min quicksilver ifrån som sagt.

Varför kan inte Apple göra kompletta CDs när dom ändå pressar upp skivorna? Eftersom du inte får skivan om du inte släpper ifrån dig en sån där upgrade kupong så är det väl inget o snacka om.
Då skulle man slippa sitta o installera först 10.0 o sen 10.1..

DUMT tänkt av Apple tycker jag.

Liksom detta att dom för varje modell fifflar om något så att en gammal boot CD inte fungerar...o dessutom inte leverar någon vid köpet..

Vad är det för buildnummer på uppgraderingen man får? fortfarande 5G64 eller någon senare?

Skall vara just 5G64 enligt alla uppgifter jag fått..

Det går att starta från "Mac OS X Upgrade CD" med C nedtryckt men inte med Mac OS 9.
Kontakta Apple så att du får en bootbar CD till din Qicksilver, det gjorde jag!

Är 5G64

Jag kan också hosta den om någon bara förser mig med den. Maila mig på [email protected] så kan jag lägga upp ett ftp-konto.

Därefter rapporterar jag login och lösen till listan.

Citat:

Eftersom det är en komplett OSX 10.1 o inte en uppdatering från 10.0.x till 10.1.

Så jag skulle iaf låta bli. [/B]

Update CD´n kräver att det finns en partition med OSX 10.0.x installerad för att installeraren ska kunna göra sitt.

Har ju sådana kuponger som följde med min iBook. Kan jag använda dem och få en US version av 10.1, eller får jag bara svenska 10.1 med dem ?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Har ju sådana kuponger som följde med min iBook. Kan jag använda dem och få en US version av 10.1, eller får jag bara svenska 10.1 med dem ?

Enligt Gothia, där jag ska hämta min kopia, är det bara att titta in. Inga kuponger behövs. Då får jag uppdatering från 10.0.x till 10.1 US ENG.

[ 02-10-2001: Meddelandet ändrat av: Christian Aahs ]

Nån som har nåt tips om man kan hämta uppdateringen i Stockholm nånstans?

Ringde Core idag, de ger bara till sina kunder. Ringde då Inwarehouse som jag köpte från (känner en säljare där så det blir ofta bäst ), tyvärr verkar de inte ha fått några fria uppdateringar. Utan bara skarpa skivor á 1200 eller nåt sånt, där fick man för att man köpte av dem...

Ringde då Apple Store och kollade, tydligen har de fått en del kritik :rolleyes: för up to date programmets 6-12 veckors leveranstid. Kunde köpa 10.1 uppdatering + devtoos för 243,75 inkl moms, lev tid ca 10 arbetsdagar. Inte blixtsnabbt men mycket bättre än 6-12 veckor...

MEN om någon lyckas lägga upp den för nedladdning snart så blir man ju bara lyckligare

Just det, frågade damen på Apple Store om det var ok att göra en kopia på 10.1 update om en kompis fick tag på den och hon sa att det var grönt.

Citat:

Skapades ursprungligen av: hallgren:
Nån som har nåt tips om man kan hämta uppdateringen i Stockholm nånstans?

Vi *hade* uppdateringspaket, men de gick ju åt som smör i solsken, vi har inte en skiva kvar, ändå fick vi enligt Apple 25% av skivorna som skickades till Sverige.

MacSupport har en bunt.
Dom delade tom ut uppdateringen utan att kräva in någon kupong på ett seminarium dom höll idag..

Bunten är slut, var in idag och kollade...

Men snälla som de var brände de en kopia åt mig Dagens hjältar!!

Verkligen stor skillnad på min lilla iMac, väntar fortfarande på att vi skall dra igång personalköp, då lär det bli en 800MP

Vill du ha 10.1-uppgraderingen och har en hyfsat snabb lina? Hör då av dig till [email protected].

99mac kommer hosta filen torsdag och fredag, dock inte 24/7. Krav: att du är medlem på 99mac.com, så klart

• Medlem
  • International user
  • 2001-10-03 23:17

Jon, får man det? Enligt Apple menar jag.

Det skulle vara redigt trevligt men jag tror att ni skulle få en del besökare

Det är inte en dålig sak i sig men eran lina kommer nog att böja sig lite under alla bredbandare och adslare...

Precis som Fredik här ovan säger, så pratade även jag med en kille idag som fått beskedet från Apple att han kunde kopiera uppgraderingen av sin kompis.

Uppgraderingen kommer inte hostas på samma server som 99mac ligger på, så ev belastning är inget problem.

1
Bevaka tråden