Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta display på Powerbook?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-13 22:45

Nån som bytt en display på en Powerbook G4 Titanium? Min dotter sitter med min gamla Powerbook där gångjärnen gått av. Jag hade tänkt fixera skärmen åt henne så det i alla fall inte blir värre, för datorn är trots all en 1 GHz och funkar bra upp-pallad mot en vägg.

Apple skulle ha mer än 10 000 för att fixa det (jag gillar Apple men deras monopol på lagning i Holland vete f-n om det är en bra strategi för deras konsumenter)

Men nu såg jag på www.pbfixit.com att de har en guide för hur man gör. JO jag vet att det inte är det lättaste - men nån som gjort det ändå? Alla erfaranheter mottages tacksamt! Man kan tydligen köpa en begagnad display för ca 4 000 och det skulle kanske vara överkomligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 10:27

Jag har gjort det, och det var bökigt och svårt att få snyggt. För att läsa om mina och andras umbäranden, se denna tråd.
Dessa tjänster kanske kan vara ett alternativ annars?
http://www.powerbookmedic.com/Powerbook-Hinges-Apple-Powerbook-Repair-iBook-Upgrade-Parts-p-25.html
http://www.powerbookresq.com/detail.php?prodID=P009742
Prisskillnaden mellan att köpa gångjärnen löst och att få dem utbytta av proffs verkar ha minskat.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-24 13:49
Ursprungligen av Anna67:

Nån som bytt en display på en Powerbook G4 Titanium? Min dotter sitter med min gamla Powerbook där gångjärnen gått av. Jag hade tänkt fixera skärmen åt henne så det i alla fall inte blir värre, för datorn är trots all en 1 GHz och funkar bra upp-pallad mot en vägg.

Apple skulle ha mer än 10 000 för att fixa det (jag gillar Apple men deras monopol på lagning i Holland vete f-n om det är en bra strategi för deras konsumenter)

Men nu såg jag på www.pbfixit.com att de har en guide för hur man gör. JO jag vet att det inte är det lättaste - men nån som gjort det ändå? Alla erfaranheter mottages tacksamt! Man kan tydligen köpa en begagnad display för ca 4 000 och det skulle kanske vara överkomligt.

Om det inte är superviktigt att datorn är portabel kan ni kanske göra som jag med min Powerbook – köpa en extern skärm. Heltrevligt att gå upp från 15" till en ordentlig 19". Och det behöver inte kosta mer än 3 000 kr.

1
Bevaka tråden