Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-brännarproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-09-14 00:37

Har köpt en LaCie extern DVD-brännare som bränner DVD±RW. Inkopplad med USB 2 på min iMac G5 OS 10.3.5. "Hack"-bränner i iDVD 4.0.1 efter info från readme-filen till PatchBurn (tack Kentor för tipset). Det funkar att bränna DVD-R, men skivan funkar sedan inte på min LG DVD-spelare till TV:n, ej heller funkar den brända skivan i Macen.

Tänkte jag skulle prova med DVD+R, men då kastar brännaren ut skivan och iDVD säger att den vill ha en DVD-R inmatad, trots att brännaren kan bränna båda formaten. Måste jag ha iDVD 5 för att bränna DVD+R?

Sir Mac

Senast redigerat 2005-09-14 03:23
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-09-14 03:34

Ny info

Har sedermera upptäckt att skivan aldrig blev bränd trots att den gick igenom alla 4 stegen (brännaren surrade på så det lät som om den brände). Testade istället att göra en disc-image, öppna den och sedan kopiera den till skivan och bränna i Finder.

Då fungerade både + och - att bränna, båda fungerade sedan på macen (dock inkonsekvent, ibland funkade det, ibland inte, den spottade ut skivan vissa gånger). Fick dock inifrån dvd-spelaren i vissa fall välja Arkiv>öppna video_ts-mapp för att få det att funka. Skivorna funkar dock inte på min LG-DVD-spelare, ca tre år gammal. Ska vidare testa i Playstation 2.

Sir Mac

• Medlem
  • Nyköping
  • 2005-09-14 16:15

FYI: Funkar inte på Playstation 2

1
Bevaka tråden