Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop vill inte öppna filer

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-09-14 14:10

När jag försöker öppna filer i Photoshop CS säger den "Could not complete your request because of a program error"

Jag har ominstallerat programmet, slängt plistfil men ingenting löser det...

Vad göra?

//Filip

• Medlem
  • Öland
  • 2005-09-14 16:59

ingen som vet?

• Oregistrerad
  • 2005-09-14 17:22

Jag hade samma problem.
Jag fick det att funka genom att skapa en ny användare och starta PS där. Men det är jobbigt men jag kom inte på en bättre lösning. Lycka till!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-23 14:07
  • Medlem
  • 2005-09-23 15:00
Ursprungligen av Oloff:

Det där är ett annat problem.

Om en ominstallation inte löser problemet, så är det jävligt märkligt. Jag hade nog kontaktat Adobe. Om du har några program som ligger i bakgrunden, så kan du testa att stänga av dem. Unsanitys små program kan enligt vissa ställa till problem, även om jag aldrig har märkt det.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-04 23:00
Ursprungligen av stfm:

Det där är ett annat problem.

Om en ominstallation inte löser problemet, så är det jävligt märkligt. Jag hade nog kontaktat Adobe. Om du har några program som ligger i bakgrunden, så kan du testa att stänga av dem. Unsanitys små program kan enligt vissa ställa till problem, även om jag aldrig har märkt det.

Nu har jag samma problem. Mitt uppstod efter att en utskrift (via en airport-delad skrivare) hängt sig och jag var tvungen att starta om hela burken. Nån som lyckats ordna det?

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-04 23:34
Ursprungligen av c5j:

Nu har jag samma problem. Mitt uppstod efter att en utskrift (via en airport-delad skrivare) hängt sig och jag var tvungen att starta om hela burken. Nån som lyckats ordna det?

Körde lite Cocktail och nu funkar allt finfint!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-05 11:33
Ursprungligen av c5j:

Körde lite Cocktail och nu funkar allt finfint!

Hur? Vilket "job" löste det? Jag har inte lyckats. Fortfarande startas Photoshop bara om man klickar på en ps-fil men filen öppas inte i programmet.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-05 11:45
Ursprungligen av Oloff:

Hur? Vilket "job" löste det? Jag har inte lyckats. Fortfarande startas Photoshop bara om man klickar på en ps-fil men filen öppas inte i programmet.

Svårt att säga. Jag körde alla som kunde tänkas ha med problemet att göra. Alla Cronscript (månad, daglig, årsvis). Men mest troligt har det nog med Repair Permissions att göra.

Felet ligger i Cache-filer som finns i hem—>Bibliotek—>Caches—>Adobe.

Om felet uppkommer på nytt så släng alltså hela "Adobe"-mappen i "Caches" (i hem-mappen) så ska ni se att det funkar igen.

1
Bevaka tråden