Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upp-packningsprogram typ WinZip?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns något upp-packingsprogram typ WinZip inlagt från leverans på Macen? Jag försöker uppgradera mitt firmware till routern, men filen är "zippad" och måste packas upp först...

Expander från allume brukar finnas någonstans. Packar upp allting du kan tänka dig.

• Medlem
  • 2005-09-16 15:48

Ja. Har du 10.4 Tiger ska det finnas med en zip-avkomprimerare, har du tidigare versioner är det StuffIt expander som gäller.

Jo, jag har senaste 10.4 Tiger, men hittar inget liknande. Andra filer har packats upp automatiskt när man klickat på dem, så ej denna. Här måste jag välja vilket program som ska öppna filen, men hittar sedan inget passande program i program-mappen. HJÄLP!!!

Ingen annan som har uppgraderat firmware?

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-16 15:56

Ladda ned stuffit expander från: http://www.stuffit.com/mac/expander/download.html

Tack!!!!!!!!!

Nu har jag laddat ned Stuff-it och packat upp filen, men det går ej att uppgradera firmwaret med den... ska man ställa in Stuff-it så att den packar upp även zip-filer på något särskilt sätt? Meddelande när jag försöker ladda upp den upp-packade filen är "Bad request".

Kolla dokumentationen till routern. Vissa sådana uppgraderingar kräver att du gör det från en PC med windows.

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-16 16:33

Skickar du upp rätt fil till routern då? Det är NML.MEM som ska upp. Och är du säker på att du har rätt revision av routern? DI-624+ Rev A ska ha en annan firmware än den du laddat ned.

Jag fick hjälp av D-Link support, det var som sades här att rev A3 skulle ha en annan version, vilket ju inte framgår av nedladdningssidan... men jag fick ett opackat firmware mailat. Då funkade uppladdningen!

Tack för all snabb hjälp här på forumet... suveränt!!!

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-16 17:01
Ursprungligen av br-Augustinus:

Tack för all snabb hjälp här på forumet... suveränt!!!

Ingen orsak, vad skulle man annars göra på jobbet en fredagseftermiddag. Jobba?!

"Jobbe???"

Jag är ändå tacksamt förvånad över alla snabba och kloka råd här. Det är något speciellt med "macare"!

Om man inte har Stuffit Expander installerat så kan man packa upp zip med den inbyggda mjukvaran. Finns även inbyggt i äldre Mac OS X, inte bara Tiger.

Om inte dubbelklick fungerar så högerklicka filen och välj Öppna med, sen BOMArchiveHelper.

1
Bevaka tråden