Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quark ersätter typsnitt med Verdana

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, jag vet att Quark är ett dåligt program, men detta är helt otroligt irriterande...
Quark byter helt enkelt ut vissa typsnitt (har hänt i fler olika dokument med olika typsnitt) till Verdana, den ändrar till och med i typografimallarna, så jag får gång på gång gå igenom hela dokumenten och alla mallarna och byta tillbaks typsnittet till det rätta. Och detta måste göras varje gång jag öppnar dokumentet på nytt. Använder Suitcase.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-19 14:49

Jag har kört QuarkXpress sedan 1992 och har aldrig varit med om ditt problem. Jag rekommenderar dig att installera om programmet.

(Och jag tycker inte det är ett dåligt program. Lite buggigt, ja - men definitivt inte dåligt)

Ok, ska testa det!
Om Quark också en dag klarar av funktionen genomskinlighet så är jag beredd att omvärdera mina åsikter

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-19 16:21

Quark 7 är på gång.
Jag hoppas att få se lite spännande saker under grafex nästa vecka.

Genomskinlighet och skuggor vore trevligt. Sånt har jag ju behov av minst en gång om året.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-19 16:26

Innan du installerar om:
- Har du tillgång till annan dator med QuarkXpress?
- Uppträder felen även där med samma dokument?

• Medlem
  • 2005-09-19 16:46

Det kan ju ligga i Suitcase också... jag lackade på det programmet, så jag är ingen expert på området.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-19 17:47
Ursprungligen av stfm:

Det kan ju ligga i Suitcase också... jag lackade på det programmet, så jag är ingen expert på området.

Jag tror inte det är Suitcase, eftersom även typografimallarna ändras. Dessa ska vara intakta även om teckensnitt saknas.

Jag ska testa på en annan dator med quark. Men det verkar som att det bara är på min dator, typiskt.

Tyvärr har ju de större företagen förkärlek för skuggor och genomskinlighet i sina designprogram.

1
Bevaka tråden