Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna DVD i toast

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2005-09-19 17:09

Jag är nu med mac och jag använder toast titanium 7 tror ja de hette och får inte till att bränna dvd så att de går att spela upp på vanliga DVD spelaren i TV:n.
Nu när ja braänner står de unknown disc och då provar jag i datorn igen och ska bränna om för ja använde RW skiva men då märker datorn inte änns av den så den kommer inte upp på skärmen och jag kan inte köra nått alls åt de och skivan åt helvete tyvärr:/ Vad ska man bränna i: man får välja mellan Video CD, Super Video CD, DVD-Video, DVD-Video from VIDEO_TS och Divx Disc???

Vad ska ja hitta på

MVH Tim

Lugn i stormen! Vad är det för något du ska bränna? Har du en VIDEO_TS-mapp eller en image eller en bunt filmfiler?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2005-09-19 22:24

Nej ja vet inte vad du syftar på. Det är vilker format man vill välja att bränna i tror jag. På vänster sida i fönstret:

Video CD
Super Video CD
DVD-Video
DVD-Video from VIDEO_TS
Divx Disc

Vilken ska jag välja om ja vill spela den på TV:n med vanlig dvd spelare som jag spelat upp brännda skivor i förrut???
Vilket format ska filmen vara i AVI MPG MPEG MOV t.ex.????
Om jag vill ha flera olika filmer på en skiva kan dom i sin tur vara i olika format???
Eller så är det nått annat fel:/ ....men vad???

HJÄLP!!!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-19 22:40

Vad Pegges undrar är vad det är för filer du har. Inte vad du ska bränna till.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2005-09-19 22:51

Okay!!!:)
det är filmer jag inte får till att bränna så ja kan se dem på tv:n för då säger dvd spelaren "unknown disc"

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-19 22:58

hmm....

Jag är ingen expert på området, men alla DVD-spelare kan inte läsa alla skivor. Därför gissar jag att dina chanser ökar om du väljer "DVD-video". Då ska det bli en vanlig DVD-skiva som bör funka i de flesta spelare.

1
Bevaka tråden